mytaste.se

Face Your Fears

För några dagar sen hittade jag en kanal på youtube som inspirerade mig jättemycket. Hon är väldigt uttrycksfull och lätt att lyssna på. 
Idag gjorde jag själv något som jag är lite rädd för. Skulle man kunna säga att dålig självkänsla och självförtroende förknippas med rädsla också, även osäkerhet förknippas med det? Jag har aldrig tänkt om mig själv som rädd. Mera osäker. Jag var väldigt osäker idag, när jag skulle gå till matsalen på Komvux där man värmer upp maten och kan studera lite samtidigt. För mig kvittar det egentligen om jag äter varm eller kall mat, men jag kände att något tog emot när jag skulle kliva in i matsalen. Den är rätt liten. Jag vände om en andra gång och var redan flera meter därifrån när tanken slog mig "om det är något jag tycker är obehagligt, och om det är huvudanledningen bakom varför jag inte kan gå till matsalen och sätta mig ner där, då måste jag göra det". Det blev tredje gången gillt.
 
Det kan vara små saker, men dem små sakerna kan vara så otäcka bara för att man kanske varit med om något jobbigt i det förflutna. Men det går att bryta mönstret. Allt du vill finns på andra sidan av din rädsla, så prova! Jag tycker det låter som en bra idé att göra något varje dag som man är rädd för. Åtminstone när tillfället kommer.
be true to yourself break the chains and habits face your fear inspirational videos youtube channel
7 kommentarer
Åsa

Sv: Det var otroligt gott! :D
Kram och hoppas allt är bra :)

ellenlundis

Bra jobbat Liene! :)

Anders

Bra gjort!
Jag håller med, om man är rädd för något ska man utmana sig själv.

Svar: Ja, man kan bli belönad strax efter. Glömde skriva att jag träffade en kvinna från min engelska grupp där i matsalen precis när jag börjat värma maten. Hade sett henne bara en gång där.
Liene Svärd

MATILDA

Älskar youtube, så mycket där finns att bli inspirerad av :)

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Bra gjort! :)

Ida Gratte

Inspererande video :D

Emelie Andersson

Tack! :D

Jag hittade häromdagen en rolig youtubesida också, Snog Marry Avoid heter den. Där dom gör om människors stilar, riktigt glädjande att se! :)