mytaste.se

Senaste dagarna & café gula huset

Senaste dagarna har jag varit med vänner, shoppat, läst bok på biblioteket och fotograferat. Först testade jag godis från USA, de var då jag åkte till Motala. Träffade min vän och tog promenad där hon bor. Nästa dag klippte vi håret och åkte till Linköping tillsammans med en av hennes vänner. Hade inte köpt lika mycket om jag hade varit ensam, så jag tackar dem för bra shoppning i linköping, men jag köpte saker även i Motala. Det finns så mycket på rea nu. Kläderna ovanför köpte jag däremot inte, för dem var inte på rea, men jag fotade för att senare komma ihåg vad jag gillade, så ska jag hålla utkik om det kommer på rea vid nästa reor. Nästa dag jobbade hon. Därför gick jag till bibblan och läste bok, som var faktiskt intressant. Brukar inte fastna för böcker så lätt. Har träffat min andra vän i Borensberg där jag fick träffa min gamla katt Mia, sett på film o lyssnat på musik, varit på fina uteställen och käkat middag och pizza på deras altan. Allt har varit så ljuvligt.
Idag var jag och Anders i Visby. Jag besökte Gotlandshem, viktig ärende. Sen gick vi på almedalen och kollade vad som hände där. Smakade på ostar och yoghurt från Åland. Sen mötte Anders son som var med på almedalen och hade seminarium i biblioteket. Vi åt god fika inne på Café Gula Huset, ett underbart fik vid katolska kyrkan i Visby. Å, den där kakan var så goood! Himmel! Har skaffat mig sommarjobb i Lummelunda också, på kvarnboden. Nu står Anders i köket och gör en till kaka. Vi väntar på att min mamma kommer hem så att vi kan äta tillsammans. En toppen dag!
 
Hur har ni det då?
det goda i livet livet är underbart
8 kommentarer
Netti

Åh vad mysigt du har haft det och fina köp :-D

MartinaOlsson

hej! allt bra? :)

Linnéa

Hej! Hoppas allt är bra med dig! Det låter som du har haft en jättebra dag!

Svar: Ja, toppen :D Hoppas du också har det minst lika bra.
Liene Svärd

Anna

Låter som en mysig dag. Och kul att du fått sommarjobb!

Sara Lindahl

Åh jösses, jag minns inte ens senast jag tog det lugnt på ett café! Haha!

sv: Vi får hoppas!

Emma Engström

Det låter verkligen hur bra som helst! Roligt att ha testat godis från USA! :)

Emma

ja helt annan atmosfär och vart man än går så hör man ordet "sorry", om de bara råkar stöta till en lite grann säger de "sorry" :P

ellenlundis

Härligt du har haft det! Fina foton! :) Blir alltid så glad att läsa dina inlägg, varje dag!