mytaste.se

Bara ytan som skiljer sig åt

Gud älskar den lika mycket som han älskar någon annan.
 
Gud älskar inte någon mindre bara för att den personen klär sig på ett visst sätt. Jesus sa ju "är inte kroppen mer än kläderna?". Det spelar inte heller någon roll vad du äter. Du blir inte bättre som person för att du går på diét och du blir inte heligare bara för att du är vegetarian eller vegan. Annan sak om det finns själsliga motiv bakom ens kost eller val av mat. Dock gör det inte någon till en bättre person, som sagt. Vi som människor har så lätt för att döma så fort någon klär sig i svart, bär piercingar, har tatueringar. Eller, äter annorlunda. Äter onyttigare. Äter kött. Äter inte kött. Egentligen är det inte så mycket som skiljer oss åt förutom ytan. På insidan har vi alla en själ. Vi alla genomgår svårigheter. Mer eller mindre får vi alla negativa tankar om oss själva. Vi alla har motstånd i livet. Alla kämpar en egen kamp. Många bär på sjukdomar. Sjukdomar som inte syns. Du behöver inte vara den mest sjuke, den sämsta eller den värsta. Varför tror du det? Om den tjejer eller killen som klär sig i svart mår dåligt, är det det sista man kan göra att trycka ner den personen ännu mer.
 
Visst säger vi alla något elakt. Vi slänger kommentarer hit och dit. Men vi måste sluta med det, och hur ska vi sluta säga fula saker om vårt hjärta inte ser mycket bättre ut? Det som hjärtat är fullt av, det kommer ut ur munnen också.
 
Min frälsare är Jesus, och ärligt talat finns det ingen annan som frälser som han gör. Mat och kläder hjälper inte. Dock hjälper han då han renar hjärtan och förnyar tankar. Man får andra tankar om sig själv. Man får andra tankar om andra också. Hallelujah!
 
Jag är övertygad om Guds kärlek för dem som klär sig i svart, dem som lyssnar på rap, dem som lyssnar på metal, dem som är stereotyper eller dem som går mot flödet. För att jag har känt kärleken mot dem människorna när vi är i samma rum, när någon går förbi, när jag pratar med någon. Jag vet att Gud vill se den personen le, och Gud ler över den personen. Gud har sin glädje i DIG.
 
"Och jag är övertygad om att ingenting kan skilja oss från hans kärlek. Döden kan det inte, och livet kan det inte. Änglarna kan det inte, inte ens själva helvetets makter kan hindra Guds kärlek. Ingenting kan skilja oss från Guds kärlek, som blev synlig för oss genom Jesu Kristi död på korset. Varken död eller liv, varken bekymmer för denna dagen eller för morgondagen, varken krafter ovan molnen eller nere i djupet, inget kan skilja oss från denna kärlek." - Romarbrevet 8:38-39.
 
Ta emot den kärlek som finns för dig i överflöd... Gud önskar verkligen just nu att du vet att han älskar dig, för alltid. Det är verkligen bara han som kan älska så pass mycket och för alltid.
du är älskad kristen tro kärlek kärleksförklarning
5 kommentarer
Cajsa Lindahl

aww, thanks! skönt att du gillar i alla fall! :D
btw, har någon från kyrkan ringt dig? :)

Thelma

Hej :)) Kolla gärna in min blogg och mitt senaste inlägg ;D Lämna supergärna en liten fin kommentar <33 Här är min blogg: http://modethelma.blogg.se/

Cajsa Lindahl

ok men då hör de nog av sig snart. Jag fick Linnea B som skulle ringa mig tydligen så för mig gick det ganska bra med tanke på att vi pratar ganska ofta i alla fall så..^^

Cajsa Lindahl

hehehe det blir bra ska du se.. ;-)

Lilly

Verkligen tänkvärt och bra inlägg. <3