mytaste.se

Förlora inte modet

Senaste dagarna har jag börjat lyssna på Lights igen, åh vad jag älskar hennes musik! Jag får upp såna minnen när jag lyssnar på denna låt till exempel. Den här låten var min bön innan jag blev kristen och visste något om Jesus. "I just want to run to you and break off the chains, and throw them away. I just want to be so much and shake off the dust that turned me to rust. Sooner than later, I'll need a saviour". Otrolig text asså! Jag kan fortfarande relatera till den. Ibland kan jag känna den där tomheten inom mig. Den där frustrationen. Jag gick ned på mina knän och jag var förberedd att få ett direkt svar från Gud och jag fick det. När man har ingen annan att vända sig till... man får de starkaste och tydligaste svaren då. Jag fick detta: att det är en process och jag får tillåta det vara så. Att Gud jobbar på detta redan. Bekräftelsen kom i en form av en låt. Kolla texten nedan. Ibland får man de tydligaste svaren från Gud när man tillåter sig vara sig själv och där man är och Gud kan använda all slags musik och sätt att svara.

"Are you lost somehow, drowning in the crowd?

Are you on your own again? Right back at the start

Kid don't lose your heart Until you're where you want to be"

att höra Guds röst förlora inte modet
1 kommentar
ellenlundis

Va fint du skriver! ❤