mytaste.se

En låt som jag kände igen mig i

Har det hänt er att en låt handlar om er? När jag hörde den här låten första gången började jag nästan skratta eftersom jag kände igen mig själv hur jag var förut. Den här låten passar både för de som har ångest, social fobi, dåligt självförtroende eller något liknande eller bara vill satsa lite mer på att leva livet. Den är "fun and wonderful" som någon hade skrivit bland kommentarerna på youtube.
 
Rachel Platten har fler låtar som jag kan känna igen mig i, som "Fight Song" och "Begin Again". "Nothing ever happens" är inte lika känd eftersom den är äldre låt. Men vad tycker ni?
 
"Nothing ever happens if you stay in your room
Nothing ever happens if you leave the party too soon
Nothing ever happens if you're not in the game
And nothing ever happens if you always play it safe
Make a little space and get out of your own way"
chase your dreams rachel platten
18 kommentarer
Jessica Högberg

Härlig text!

Kattis

Absolut viss igenkänningsfaktor i flera låtar...vissa texter går rakt in i hjärtat bara!☺
sv: honungskakorna är jättegoda tycker jag!😀

A M

Jag tycker det är lite läskigt när man hittar en låt som man verkligen känner igen sig i ! :P

Tuva Björnwall

ska lyssna på den :)

Anita

Lite märkligt när man hittar en låt som stämmer in så bra ibland... !!

Boel

Wow, en låt som verkligen jag behöver höra!

MALIN

Otroligt fin låt! Kram

Carolina Thoor

Härligt att hitta en låt som påminner mycket om dig! :D

Sv; ja, det gjorde jag. Inget inspelat eller så, men med gitarr, synt eller med andras melodi men med min egna text! :)

Eventuellt. Jag tror att du tyckte även att månaden gick fort fram eftersom att resterande månader på år 2016 har gjort det ;)

Cajsa Lindahl

Absolut! Ska dit nästa löning, gå tillsammans då kanske?

Julia Johansson

Fin text! :)

NICOLE

Hon är så duktig, och vilka grymma texter =)

A M

sv; haha åh, ja jag känner igen mig i det du säger! Ja kvarg är också super gott! :D

Tilda Barkselius

Hon är såå duktig!!

ajlimullersandvik.blogg.se

jag har ofta upplevt filmer som handlar om mig :D

Gabriella

När jag hör en låt som jag känner igen mig i så känns det som om att den är min och ingen annans haha

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Absolut visst är det så, att man känner sig träffad av texten :)

Zyllah

Det var inte riktigt min typ av låt, men texten var väldigt fin. En låt som beskrev mig, eller rättare sagt min barndom väldigt bra är Ruth B's låt Lost boy. <3

Pauline Hurtig

tycker det händer rätt ofta att man känner igen sig men det är nog för att många texter skrivs utifrån sanningar och erfarenheter :)