mytaste.se

Filmtips - I'm not ashamed

 
Den här filmen är baserad på en verklig historia om Rachel Joy Scott som blev första offer i en massaker på en skola i USA år 1999 och filmen är inspirerad av hennes egna dagbok. Jag kollade mer fakta om vad som hände och det är ganska fascinerande. Hon skrev redan veckor innan mycket om vad som skulle hända. Hon var kristen och levde sitt liv för att visa människor medlidande och kärlek. Till exempel, umgicks hon med alla sorts människor och pratade med de som hade sociala svårigheter. Så om ni hittar hur ni kan kolla filmen nånstans, kolla den! Jag ska hålla utkik efter länk.
Här är en bild av henne och en av hennes mest berömda citat.
 
"I have this theory 
that if one person can go out of their way to show compassion, 
then it will start a chain reaction of the same. 
People will never know how far a little kindness can go."
 
Den här dokumentären var den mest spännande som jag hittade. Vet inte om någon av er vill kolla men jag lägger upp ändå för skojs skull.
filmtips
18 kommentarer
Erika

Lät som en bra film!

Ida Lindborg ♡

måste se!!

Sv: hehe har faktiskt börjat tänka lite mer ekonomiskt nu :)

my

Bra tips :D

MALIN

Kul med filmtips! Denna ska jag ta och se :) Kram

Emma

Vilket superbra filmtips! :) den måste jag se snart :)

Isabella

bra filmtips!

Cecilia

Intressant film, den måste ses! Jag har en bok som heter: She said yes. Den handlar om Cassie Bernall som också blev ihjälskjuten på Columbine High school, hon var också kristen. Det är hennes mamma som har skrivit boken. Mördarna frågade henne om hon trodde på Gud och när hon svarade ja, så sköt de henne i huvudet!
En av de bästa böcker jag någonsin läst, kunde inte sluta läsa den!
https://www.adlibris.com/fi/sv/bok/she-said-yes-the-unlikely-martyrdom-of-cassie-bernall-9780743400527

Svar: Åh tack för tipset. Har faktiskt redan beställt hem boken :D
Liene Svärd

Carolina Thoor

Alltid intressant att se på en film som är sanningsbaserad!

Sv; jag har kvar låttexterna om du menar så? Jag har aldrig spelat in mig själv då jag sjunger :)

Ja, det har jag verkligen. Tack ska du ha! :D

ellenlundis

Låter som en spännande film ! :)
svar: De förstås.. Men de är fint med snö, när de börjar närmar sig mot juletider 🙂

Linda

Bra tips:-)

Tuva Björnwall

låter som en väldigt bra film!

Cajsa Lindahl

åh, vill se "i'm not ashamed"! :O

Boel

Låter som ett bra tips :)

Ida

Älskar filmtips!! :)
Kram

A M

Den har jag inte sett, tack för tipset!
sv; åh tack! :D

Henrik Olsson

Den filmen måste jag se!!

Sussi

Tänk om alla människor kunde tänka som hon gjorde. Då hade vi inte haft några som helst problem här i världen..

JoJo

tack för filmtipset! :)

sv; skönt att du har börjat träna -´3-4 gånger i veckan nu :) själv har jag varit förkyld nu i tre veckor så har inte kunnat träna. men när jag är frisk så ska jag direkt springa till gymmet. saknar verkligen att var där! :(

och jag längtar mer till bröllopet än själva äktenskapet. hahah xD