mytaste.se

När jag var liten och tonåring

Senaste dagarna har jag tänkt mycket på min uppväxt, kanske för att jag har kollat igenom gamla bilder, så jag tänkte göra ett litet inlägg med bilder från när jag var liten till när jag var 19 år. Kanske ingen tycker att det är roligt men jag tycker det.
Några av de allra första bilderna på mig. Haha, ser ni hur mitt humör skiftar här? Jag undrar varför jag grät.
Våra husdjur på gården när vi fortfarande bodde i Lettland. Jag brukade spendera tiden där med mormor medan min mamma och syskon bodde i stan. Jag hade en speciell connection med hunden som egentligen var en blandning med varg på riktigt.
Vi var så fattiga att jag hade alltid återanvända kläder på mig, och jag hade den ballaste smaken, not. Tofflorna hade min mormor själv gjort åt mig dock. Jag skelade som liten men sen försvann det.
När jag flyttade till Sverige med min mamma och syskon var jag 8 år gammal. Till höger ser ni vår hund. Jag var så glad när vi skaffade honom. Tyvärr väldigt svår karaktär.
Till vänster ser ni en av mina första selfies. Till höger ser ni en av bilderna från en photoshoot tillsammans med mina två syskon.
Jag och mina syskon började fota väldigt tidigt. De var väl äldre än mig men jag var bara 12 år gammal. Vi hade roliga teman också.
När jag var 13-14 började min emo/punk period. Vet inte varför jag var så ofta ensam... men jag kunde fota mig i flera timmar. Kanske ett sätt att dämpa ensamheten. Huvudsaken är att jag tyckte det var roligt, och jag älskade min nya frisyr.
Nu var jag 19 år gammal och sparade ut håret och klippte det själv när det behövdes, jauo. Mådde skit här på grund av allt som hänt och inte hänt men utan det hade jag inte varit den jag är idag. Jag gav aldrig upp och det är det man aldrig ska göra.
gamla bilder på mig livshistoria
17 kommentarer
Anita

Kul att se tillbaka :D

Hanna

lät som en rolig söndag tycker jag !:)

Hanna

nä givetvis, personen har bett om ursäkt men det är inte mig hon ska be om ursäkt till utan den kunden jag har som väger den vikten och som jag har valt att skriva om, det är ju henne det blir synd om i helheten!

Pauline Hurtig

så kul att få se!

ajlimullersandvik.blogg.se

det var en kul resa att följa. Visste inte att du levde i Lettland eller att du var fattig, det är så mycket som inte märks :)

Denise

Alltid roligt att titta tillbaka på gamla bilder! :)

Henrietta

Härligt att se tillbaka!

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Vilka fina bilder och roligt att se :)

Zyllah

Vilka gulliga bilder. Det är alltid roligt att titta tillbaka på när man var liten, man får så mycket blandade känslor då. <3

Heléna

Så fint inlägg och roligt att du ville dela med dig av dina bilder och berätta lite om dem :D Kram <3

Tilda Barkselius

Åh så kul att få se gamla bilder av dig!

rosie

Halloj! Mysigt att se gamla foton. Väldigt nostalgisk blir man.. Jag hade också en kväll för ngn dag sedan, då jag bara satt och tittade igenom gamla foton. Vissa gav mera känslor och vissa andra mera glädje men så mysigt. Och även vad tiden springer iväg! Helt sjukt.. Känns som igår då jag stod i våran hästhage med hästarna :D
Hoppas du få ren härlig Måndag Kram ROsie

Amanda

Oj hade ingen aning om att du bott i Lettland eller något! Roligt att få veta lite mer om din uppväxt :)

Karin

Åh jag älskar att titta på bilder från när jag var liten. Tycker även att det är mycket mysigare att bläddra i fotoalbum än på datorn ^^ Så häftigt med att hunden hade varg i sig, det måste ha varit magiskt!

Tove

Vinnaren av veckansblogg är dragen, kolla in om de blev just du.
Ha en trevlig kväll och tack för att du deltog!

Kaffehörnan

Så härligt charmiga bilder, roligt och se

ellenlundis

Fina foton! :)