mytaste.se

Scars - My Story

Efter min operation blev det väldigt svårt för mig att ens gå utanför dörren för folk skulle se mig. Jag tejpade om ögat med ett skydd (ögat fuktas inte sen operationen) och för att dölja grejen började jag använda solglasögon. Detta gjorde mig folkskygg. Jag började vända bort ansiktet. Slutade le. Gjorde allt för att dölja. Även om månader gick kändes det som att jag fortfarande låg på ruta ett (att mitt ansikte hade inte förbättrats.
 
Jag åkte in på sjukan för en andra operation och fick ett avlångt ärr på ryggen. Förresten fick jag ett ärr på magen efter första operation redan... men idag när jag skulle ta bilder, bara för att fota håret då jag gillar hur det ser ut idag, jag tog bilder på mitt ärr på ryggen också, haha, nörd, men det var första gången jag började acceptera det. Det får sitta där. Jag älskar det. Jag är faktiskt stolt över mina ärr. Jag skulle nästan kunna visa det här på bloggen, men nej, jag ska inte, inte på grund av att jag skulle tycka det är obekvämt utan det är för heligt höhö och jag tror inte att det är till för alla att se heller. Men ett ska ni veta. Ni kan älska era unikheter, era ärr, för det är det som är vackert och det är det som berättar om vad ni gått igenom.
Jag började min morgon med denna låt och då visste jag inte att jag skulle skriva det här inlägget nu på kvällen. Lyssna för det handlar om hur vackra våra ärr är.
Varför skriver jag det här inlägget då? För att jag för första gången började älska mina ärr. Varför började jag älska mina ärr? Jag önskar jag hade berättat anledningen redan vid kassan på cafeteriat för den där personalen där jag fikade ikväll med min vän Julia. Han vid kassan sa "du ser så glad ut" men jag visste inte hur jag skulle svara. Saken var att jag var till kyrkan idag, och hur vet man att man har gått till rätt kyrka? Jo för att det som predikan handlar om händer dig precis efter du lämnat kyrkan, det är som om du tar av budskapet i kyrkan och bär det med dig ut till världen. Predikan handlade om att människor kommer se på oss från långt avstånd att vi har något speciellt och det är Jesus kärlek. Här är varför jag är glad och varför jag älskar mina ärr - därför att Jesus älskar mig. Det finns verkigen inget annat bot än det. Jag kunde inte inte älska mig själv på egen hand.
 
Gå ut där, var dig själv, var äkta, var sårbar, var modig!
beautiful my story post nf2 surgery scars
27 kommentarer
ellenlundis

Spelar ingen roll om man har ärr, eller inte. Det viktigaste är att man är vacker i insidan. De vackra som man har inom sig, lyser upp till de yttre. Hela människan är vacker.

Visste du att Jesus har kvar sina märken, efter korset? Själv har jag lite ärr på fingret o så.. Vet inte vad som hände. Nåt tokigt som barn, man kanske gjorde då. :)

Nåt annat jag kom på.. man kan ha ärr i sitt hjärta.. Men Jesus kan hela den. Jag har lite ärr i mitt hjärta.. saker som jag har varit med om,, som jag kämpade i genom. Men Jesus är som ett plåster och läker allas sår.


Oj.. vad fick jag de ordet ifrån? :o De bara kom från mitt hjärta.

Heléna

Våra ärr är en del av vår livshistoria. Jag har ett långt ärr som går rakt över halsen efter att jag genomgick en struma operation för många år sedan. Det har bleknat så nu syns det inte så mycket längre. Det första året såg det hemskt ut för det såg ut som om någon skulle ha försökt att skära huvudet av mig :( Jag har lite ärr här och där, men de bekommer mig inte - det är ärren i själen som det har varit svårast att lära sig leva med, men jag börjar acceptera dem också :D Kram <3

Sussi

Varje ärr har en historia. Varje historia är en del av dig! Jag har en del ärr jag med och man märker att dom bleknar mer och mer för varje år som går :)

AMANDA

Gud vilket underbart inlägg! <3

Felicia%255B17%25E5r%2526rullstolsbunden%255D

SV: Ja dom var jätte fina! =)
Ja men visst är den! Mycket roligare än choklad xD

Hanna

jätte bra skrivet, alla har ärr någonstans för en sorts historia :)
de ska man inte dölja!

Frida

Tack det var de :9
Fin text, och jag tycker absolut att du ska vara stolt över dina ärr och inte skämmas <3
Men jag vet att det kan vara svårt ibland, jag fick en golfklubba i ansiktet när jag var 12 och blev väldigt svullen under ena ögat som satt i under flera år tillsammans med ett ärr. Så jag vet hur du känner när du skriver att du gärna hade solglasögon och blev lite folkskygg.

Ina

Din historia bär så mycket liv i sig, den handlar om både LIVET och KONSTEN ATT LEVA. Fascinerande hur Gud använder dig och hur Han förändrar dina tankar och känslor. Gud förhärligas i din berättelse och det är därför även du själv LYSER. Underbart och vackert!

Svar: Jag kan verkligen säga att Gud har förändrat mina tankar och känslor mycket.
Liene Svärd

Emma Broberg

Så starkt! Jag har också ärr och försöker varje dag känna samma. Att vara stolt!

Erika

Sant det du skriver :)

Isabella

bra inlägg och stark du är!

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Du är verkligen stark och så fint skrivet tjejen! :)

ullie

ja men va skönt att du kan "acceptera" sina ärr.
Bra skrivet verkligen

Denise

Man kommer långt bara man kommer över första jobbiga tröskeln som är acceptans!

Tove

Har veckans blogg på min blogg, vore kul om du ville delta.
Fortsatt ha en trevlig kväll!

Anders

Bra skrivet och roligt att läsa. Ibland önskar jag att jag vore lika klok som du.

Jeanette

Så himla härligt och bra att du börjat att acceptera och inse att du är fin med ärr! :) Jag hade länge samma problem, men sen insåg jag att mina ärr visar vart jag varit, jag har blivit starkare av dom och jag vill inte alls att dom ska försvinna. Dom berättar ju en historia :)

Zyllah

Väldigt fint inlägg. Alla har vi ärr, fast mina sitter främst på insidan. Trots att de kanske inte syns är det något man måste bära med sig helt livet och i perioder är det väldigt jobbigt men sen inser man att man är sitt egna perfekt. <3

Alice

Åh, vilket vackert inlägg, och verkligen så sant. Väldigt starkt att berätta och dela med sig av. <3

Tilda Barkselius

Du är så otroligt stark och vacker!!

A M

Underbart inlägg, jag tycker att ärr speglar ens personlighet på något sätt. Det visar som du säger vad man har gott igenom! Du är super fin på alla sätt och vis!
sv; åååh vad avis jag blir att du får mysa med hundar! Själv ringer jag och frågar om folk har fått sin reklam i 4 timmar i veckan... Segt kan jag tala om för dig! Hihi håll ut, du får snart nyttiga julgodisrecept av mig! ;D
Kram

MALIN

Så otroligt starkt av dig att prata om detta! ÄLSKAR dessutom låten! Kram

Linda

Bra inlägg, starkt att du delar med dig <3

NICOLE

SV: ja visst är de ;D hihi
Trodde jag fått iväg min kommentar till dig ig¨år, men inte det. Konstigt. Skrev i alla fall att det var ett bra inlägg och att det var fint. Alla bär på sin egen historia =)

Kattis

Härligt att höra att du accepterar och älskar dina ärr nu...dom är ju verkligen en del av dig och hjälper till att berätta din historia. Alla våra ärr är bevis på det vi tagit oss igenom och det som gjort oss till dom härliga människorna vi är idag!😀

trisiaa

Så himla bra skrivet hjärtat!! <333

Tuva Björnwall

så bra skrivet!!