mytaste.se

Idag är dagen

 
Idag är dagen som jag har längtat efter.
 
Jag minns när jag först ansökte till sos missions bibelskola. Jag var på deras konferens förra våren med Cajsa min fina vän och under samma helg frågade jag Gud om jag borde flytta till Stockholm. Samma dag fick jag höra att första registreringsavgift är gratis om man ansöker den söndagen, så jag tog det som ett ja. Jag hörde också Gud säga "det här kommer hjälpa dig". Men jag ville absolut inte åka någonstans på missionsresa, och absolut inte till Afrika, det var helt enkelt inte min grej. Jag ville bara sprida evangeliet här i Sverige, and that's all! "Varför åka utomlands om svenskarna behöver helande och Jesus?" var min fråga. I desperat ton frågade jag då Cajsa om jag måste åka till Afrika, för jag ville inte... och jag minns hon sa det var frivilligt? Då lugnade jag ner mig. I höstas flyttade jag till Stockholm, men när jag börjar skolan får jag höra att vi ska visst till Afrika och att det måste man för att få examen. Dock kändes det helt okej, inte för att det var min passion, men under dem senaste månaderna har något förändrats och jag har blivit förväntansfull. Jag ville inte till Afrika innan men nu vill jag.
Idag ska vi ha första team mötet med allihopa som ska på festivaler i Afrika. Jag är så taggad att få höra all information! Vi ska vara där kl 10-15. Åh, bästa dagen alltså! Till själva Afrika ska vi åka i juni.
 
Ha den bästa helgen!
10 kommentarer
Amanda Jona [SPONTAN]

Alltså åh så spännande!

NICOLE

Tycker det låter hur spännande som helst :)

Carolina Thoor

Det är inte heller min grej att åka utomlands. Fick två erbjudanden att få åka till Frankrike och Afrika för att praktisera där - men jag tyckte inte att det var något för mig då jag gick i skolan i Sverige (det var inom min utbildning då) och hade min kille och familj här. Så nej, en månad kändes för länge och ingenting för mig! Så förstår att du först inte ville, men skönt att du ändrade dig då du faktiskt inte kan välja heller :P konstigt egentligen...

Sv; ja, det vet jag inte. Men hört att jag är väldigt enkel att prata med och ser man mig på bussen, är det mig man sätter sig bredvid för att jag ser så himla snäll ut med mera. Så ja... Jag kanske är det ^^,

Lili

Vad spännande!

Cajsa Lindahl

Ja, helt sant!

ellenlundis

Åh vad spännande! Du får lägga upp massor av bilder från Afrika sen. 🐆🍐🌴

N A T H A L I E

Gud va spännande! :) kram

Johanna Utterberg

Kul och häftigt med resa till Afrika! :)

ellenlundis

Va fint du har gjort på din blogg. :)

Cajsa Lindahl

Jo, det blir nog mest bara att ta bort det slitna. Få till lite mer av en frisyr.
Jag skulle ha kommit till kyrkan idag men hade för mycket ångest så det blev inte så. Hade tänkt och fråga om du vill ses något, inte nu till veckan men veckan där på? Kramis!