mytaste.se

Allt börjar med tankarna

Rise and shine! Nu börjar jag dagen. Ibland kan det vara sjukt jobbigt och man vet inte hur man ska orka stiga upp. Jag kom fram till en punkt där jag ville inte längre fortsätta i samma veva. Det hjälper inte att tycka synd om sig själv, straffa sig själv och vara sur på andra. Livet är mycket vad man gör det till. Jag bestämde mig för att tänka så här, från mitt kristna perspektiv:
- Jag ska inte oroa mig och tänka för mycket.
- Jag ska se fram emot dagen och min framtid.
- Jag ska inte fortsätta med samma vanor.
- Jag ska inte leva i fördömelse.
- Jag ska följa det som finns i mitt hjärta.
- Varför jag kan göra detta är för att Gud älskar mig.
- Han kommer ge mig allt jag behöver under dagen.
- Jag fårt alltid börja där jag är, ropa ut och kasta allt på Honom för Han bryr sig.
- Jag får leva i nuet och njuta av livet.
- Varför det funkar är för att Gud har bara bra saker för mig.
 
Det var några av sakerna som hjälper mig att leva. Vad behöver du förändra i ditt tänkande för att det ska börja fungera? Kolla på videon för att få inspiration!
break-through förnyelse success tankarnas påverkar
0 kommentarer