mytaste.se

En Flod Forsar Fram Inom Mig

Jag må vara kort, jag må ha en tyst röst, jag må vara tystlåten och blyg ibland, jag må verka stel, jag må verka stilla, men ibland när jag är som mest stilla händer det som allra mest på insidan av mig. Det må inte synas nu men inom mig forsar en flod fram. En flod som sveper allt omkull. En flod som är så kraftfull att den kan ej stoppas. Det är den som får mig att vilja, att leva, att fortsätta, att aldrig ge upp, och det är den som får mig veta vem jag är och vart jag ska, den öppnar mitt inre och jag kan inte förhindra dess kraft, vem är jag att förhindra. Jag är ett med den. Så när jag är svag, är jag stark, för det är inte min egen kraft. Jag förs fram med den.
 
I bibeln säger Jesus till dem som vill att Hans efterföljare ska vara tysta så här "Jag säger er: OM DE TIGER, KOMMER STENARNA ATT ROPA."
 Floden är den Ande, Guds egen Ande som får en att tala för att man tror. Ande av liv. Det är så här jag känner mig levande.
 
Om du har Jesus i ditt hjärta och tvivlar på att du duger, tror du inte att Gud kan använda dig om stenarna kan prisa Gud? Låt floden fara löst, släpp taget, låt allting ut! För i din svaghet är Gud stark.
Guds kraft photoshoot
6 kommentarer
miningalinn

Så härliga bilder!:)

Ina

Yes!!!

T e r e s e F l i n t h

Så fina bilder!!

sv: Härligt fina!
Ja ellerhur var den superfin!
Kram

Sara Ekman

Vackra bilder!

FrökenTV, bloggen om tv och film

fina bilder

Julia

Åh vilken fin outfit!!