mytaste.se

She is clothed with strength and dignity, she can laugh at the days to come. - Proverbs 31:25

När jag tar många selfies betyder det att jag mår bra, haha. Nej men jag ville ta några bilder på min nya hatt och så klart också visa hur glad jag är.
 
Vi hade bästa temat i bibelskolan idag och jag är så stärkt efter den undervisningen! Det handlade om blodsförbund. Det är en sak att lyssna på en predikan om det i 1-2 timmar men att ha 3 timmars hela lektioner med det var det bästa! Gud är så trofast, om han säger något kommer han utföra det för att vi är i förbund med honom genom Jesus blod. Eftersom Jesus gav sitt blod för oss är det starkare förbund än det gamla när man offrade djur. Offra djur var ändå bara skuggan av det Jesus offer som skulle komma.
 
Därför kan jag se leende mot framtiden. Om ni förstår förbundet i ett äktenskap kan ni bara föreställa hur starkt förbundet med Gud är. Man är liksom gift med Gud och allt som är hans är ditt och allt som är ditt är hans och Han kommer aldrig skilja sig från dig. Jesus gav sitt liv för oss, och nu är det dags att ge sina liv för honom! I Honom är man helt skyddad från all ondska. Man kommer få ALLT med honom!
 
Ty den som har skapat dig är din man, Herren Sebaot är hans namn. Israels Helige är din återlösare, han som kallas hela jordens Gud. - Jesaja 54:5
 
Det finns så mycket jag skulle vilja förklara om Gud för er, vem Han är, men jag skulle inte kunna få med det i ett enda inlägg. Jag vet bara jag måste få ut det hela!
 
Det roliga var att jag har skadat mig två gånger nu. Igår fick jag ett sår på armbågen, och idag fick jag ett sår på mitt lillfinger. Sen så ville det inte heller läka fort... så jag tog papper och för att pappret skulle sitta bättre satte jag min ring över pappret på lillfingret haha, så det gjorde uppenbarelsen ännu starkare för mig liksom. Fast Jesus har ju betalat med sitt blod så jag behöver inte göra det. Ja, jag tillhör Gud och därför ska inget vapen format mot mig ha framgång! Det onda som händer kommer Gud vända på och använda som ett vittnesbörd. Jag är så förväntansfull hörrni!
Jesus, bibelskola blodsförbund glädje
14 kommentarer
ellenlundis

Vackra du! :)

Frida

Vilka fina bilder :)

Jag tror också på Gud :)

Tilda Barkselius

Så fina bilder på dig!!

Ebba

Svar: Ja det var himla gott! Älskar skogen..

Martina

Så himla fin du är!! :D

Beatrice

Så fin du är!!!!
Sv: Ja, jag tycker kommunikation på en djupare nivå är viktigt. Jag har hittat någon som fyller väldigt många krav, såklart finns det nog ingen perfekt som uppfyller alla min krav. Tror också mycket handlar o att lära känna personen mer, på en djupare nivå för på så sätt vet man hur en person är i längden.

Anders

Kul med blodsbandet, med ring och allt. Och fin hatt!

Svar: Ja haha fast Jesus har ju betalat allt redan så jag behöver inte :) Tack så mycket!
Liene Svärd

Johanna Utterberg

Vilka härliga selfies! :)

NICOLE

Fint med hatt! ha en härlig helg :)

Amanda

Så himla fin du är!

Carolina Thoor

Vilka fina bilder!

Sv; ja, det var härligt med en ledighet tillsammans med min kille. Har två stycken nu med honom också skönt nog! :D

ebba

fina bilder: )

JoJo

vilka fina bilder på dig! :)

Alice

Den bibelversen är verkligen bra!!