mytaste.se

Brytningspunkt i mitt liv

Bilderna är tagna i Lettland.
 
Jag är nog inne i en period där jag vill finna vem jag är på riktigt. Det är en stor brytpunkt i mitt liv. Ibland känner jag mig fast, ibland helt befriad, som om jag bryter ut från skal efter skal. Jag kan inte gå tillbaka till den jag var bara ett tag sen, det skulle ta min frihet ifrån mig. Ni vet, ibland kan man vara så självsäker när man är ensam och själv men så fort man blir med andra påverkar det ens självförtroende och man börjar göra som andra säger, det kan vara så små detaljer som tar ifrån ens eget förnuft, sätt och självsäkerhet. Men ibland när jag blir så där helt fri börjar jag undra om jag är bara arrogant och stolt eller inbillar mig något om mig själv och tänkt om jag sårar någon genom att vara så här. Men jag vill våga. Den där friheten tilltalar mig och jag vill verkligen veta vem jag egentligen är. Ibland vill jag bara lämna allt, bo nära naturen typ, leva genom att fotografera och skapa musikvideos för musik som jag spelar in i studio. Lära mig gitarr och piano mer. Samtidigt klarar jag inte av detta ensam för jag är inte bra på teknik och spela in och ibland har jag ingen motivation när jag är själv. Samtidigt är det svårt att hitta tiden och göra det jag brinner för när någon annan är där. Eller så är jag den här personen som vill ha folk runt omkring mig hela tiden, jag vill prata, jag vill kommunicera. Min dröm är att be för sjuka, evangelisera vartän jag går, jag vill ha det som en vardag, samtidigt som man kan utforska nya cafeer och restauranger eller parker och där finns ju samtidigt alltid folk som man kan möta. Det är som att jag dras till ensamheten samtidigt som jag dras till folkmassorna och jag vet inte vilket jag ska välja om jag inte kan kombinera. Jag skulle absolut vilja ha båda delarna!
 

Har ni också befunnit er i en sådan brytpunkt, eller vet ni redan vad ni skulle vilja göra och vilka ni är?

 

Det är en så viktig sak att inte ta från någon annan någons frihet! Vad vi säger och gör mot andra kan påverka andra för lätt, om ni inte redan vet hur det funkar på er själva.

Lettland frihet och identitet stranden
13 kommentarer
Zaisha <3

jag tror alla har sånna perioder. Jag vet halvt vem jag är men söker också fortfarande. Försöker också hitta vem jag är i min tro :)

Tilda Barkselius

Åh vilka vackra bilder!

N A T H A L I E

Otroligt fina bilder!

NICOLE

Så fina bilder och så bra text :) Jag känner igen mig men ändå inte. Jag känner att jag har bra koll på mig själv, vem jag är och vad jag vill men samtidigt lär man sig nya saker om sig själv ofta!

Tuva Björnwall

underbart vackra bilder!!

Malin

Så fina bilder. Och det du skriver, det är inte så lätt att hitta sitt riktiga jag, tycker vägen har varit allt annat än rak och kort. Det blir liksom mer påtagligt under vissa perioder.

Moa

så himla fina och härliga bilder

JoJo

jättefina bilder :)

sv; hihi ja jag älskar att svara på olika listor, men även att läsa såna inlägg hos andra bloggare :)
ja, jag håller med om att texten är väldig uppmuntrande.

ja, lite nytt är faktiskt aldrig fel. :)

Cornelia

Åh vilka bilder!!

Terese

Så vackert! Jag är också i en sådan period, jag vill veta vem jag är, vad jag verkligen vågar och inte vågar göra. Vill liksom lära känna mig själv.

sv: Tack, hoppas jag med haha!
Kram

Carolina Thoor

Jätte fina bilder!

Sv; ja, det var ett väldigt trevligt kalas i lördags! :)

Elin

Men åh, himla bra skrivet!! Tack för inspirerande text!

Anders

Det är mystik i bilderna.
Ofta kan det nog vara så att man längtar efter det man inte har. När man har många runt sig längtar man efter ensamhet, när man är ensam längtar man efter sällskap. Kanske är det för att man aldrig skall slå sig till ro, det finns mer än en sida i oss.
Du är på resa, det händer någonting i dig. Det kan man se både på bilderna och i texterna.

Svar: Ja kanske, Man tror ofta gräset är grönare på andra sidan :P men vi kanske måste ha både och, ibland ensamhet och ibland sällskap men det är en konst att infinna sig i det man är i just nu.
Liene Svärd