mytaste.se

Jag var deprimerad

När jag kollar tillbaka idag är det bara för att se var jag var nånstans. Jag brukar faktiskt inte göra det men idag var en sådan dag. Det mesta som hände inom mig skrev jag ned i mina låttexter så det är där jag kollade och jag blev överraskad över hur dåligt jag verkligen mådde. Dem flesta låtarna handlade om ångest, rädslor och osäkerhet eller ilska och besvikelse. För mig är det mindre än ett minne. Idag är jag en helt ny person. Men det har varit en lång process. Det är bara nu när jag kollar tillbaka jag inser hur långt jag har kommit.
 
Jag vet inte var min depression kom från. Jag var ständigt nere. Kunde le och ha roligt med vänner ett tag men när jag var själv kände jag oftast något annat. Ibland kan folk må dåligt av en okänd anledning, eller så är det för att man kan komma från ett brutet bakgrund - skiljsmässa mellan föräldrar eller att någon har dött, vad vet jag vad man kan ha gått igenom. Jag tänkte mest att alla kan må dåligt ibland eller att det är normalt att må dåligt om man inte riktigt lyckas med sina drömmar. Jag hade den bilden att man kommer bli lycklig om man får drömjobbet, gifter sig glad eller liknande. Men jag tror det aldrig handlade om musiken egentligen (jag ville bli sångerska för dem som inte vet) utan det handlade om att jag ville vara sedd och accepterad, jag ville vara älskad. Det fanns en otrolig ensamhet inom mig, och därför krävde jag att någon skulle fylla det där tomrummet. Jag krävde otroligt med uppmärksamhet, utan att bli nöjd med mig själv. Men jag fick aldrig det support som jag längtade efter från människor. Det var först när jag mötte Jesus, dvs blev kristen något började förändras. Det hände inte över en dag, som sagt ser jag bara idag skillnaden mellan då och nu. Det jag lärde mig var att jag behöver inte sätta så stor press på mig själv. 
 
Jag vet inte vart det här inlägget skulle leda, skrev bara från inlevelsen Om någon som läser har depression kanske har den det av någon anledning men det kan alltid bli bättre.
 
Vill ni höra några av mina gamla låtar förresten? Det är bara att säga till så laddar jag upp något.
depression
21 kommentarer
Julia Johansson

Jättefint skrivet, känner igen mig i mycket <3

Sara Ekman

Skönt att du mår bättre nu :)

A M

Vad fint av dig att dela med dig, jag känner igen mig i en hel del av det du skriver! <3
sv; asså du måste testa den!! så stört god :P

Hanna

Hehe jag är en rätt beslutsam tjej, har jag väl börjat med något så ger jag inte upp på de :)

Anonym

Vill höra låtar!

C

Vill höra låtar!

C

Vill höra låtar!

C

Vill höra låtar!

C

Vill höra låtar!

Boel

Starkt av dig att skriva om det :)

Emma Broberg

Starkt inlägg! Har själv gått igenom en depression. Stark är du! <3

Tilda Barkselius

Så härligt att höra att du mår så mycket bättre nu!!

JoJo

skönt att höra att du mår så mycket bättre nu. är starkt av dig att skriva detta inlägg och dela med dig utav det <3

sv; låter som att du har haft en mysig helg :) vad spännande att du ska börja på hunddagis. hoppas det kommer gå bra :)
i fredags så blev det shopping för mig hela dagen med en kompis, igår julpyntade jag lite här hemma och grejade och idag har jag inte riktigt bestämt än vad jag ska hitta på :P

ajlimullersandvik.blogg.se

Vad bra att processen leder åt rätt håll, så hemskt med depression <3

Sussi

Härligt att du mår bättre idag :)

Cecilia

Så glad att du mötte Jesus! :) Man kan se hur en förändring har skett när man läser din blogg och jämför mellan förr och nu!

Svar: Jag med :) undrar var jag hade varit nu utan Jesus. Jag gillar att tänka efter annars glömmer man att uppskatta vad han har gjort för en.Kul att du kan se skillnad.
Liene Svärd

Kattis

Så härligt att det går åt rätt håll och att du verkligen märker sån skillnad på ditt mående!:D

anniepie

Så himla skönt och höra att du mår bättre nu. :D Man ska aldrig ge upp. ♥ kram

NICOLE

Fint av dig att skriva om och så skönt att det är bättre nu :) SV: ja det var det verkligen! =)

Amanda CL

känner igen mig. Jag började också må dåligt utan att egentligen veta varför. Jag hade inget direkt trauma i mitt liv ändå började jag må väldigt dåligt. Sen kom ju en del förklaringar när jag fick mina diagnoser men det är inte säkert att det var därför det började.

sv: det kommer jag absolut göra! :) Kommer aldrig klara av att göra något som inte ger mig nåt i mitt liv. Jag vet att jag måste ha utmaningar, annars står jag inte ut

kramar

Heléna

Så skönt att du mår bättre nu <3 En depression är alltid jobbig att bära med sig oavsett vad som har orsakat den. Kramar <3