mytaste.se

Längtan efter äventyr

Idag längtar jag efter äventyr och inte vilka som helst. Jag längtar efter att få förändra världen. Jag vill göra en skillnad. Jag längtar efter att få göra en skillnad utav kärlek och medlidande.
Vilka människor har du medlidande för? Kanske de som går igenom eller har gått igenom liknande saker som dig? Utan medlidande tror jag inte det skulle löna sig göra en förändring.. Medlidande är ju en drivkraft. Det måste komma utifrån kärlek och medlidande för människor.
Jag brinner för sjuka, ensamma, deprimerade, utnyttjade och de som världen ser ner på, de som har ingen röst och de som har sociala problem och de som är tysta för jag själv vet hur det är att vara den personen.

Ibland kommer du höra röster i ditt huvud som skriker ”vem tror du att du är?” ”tror du verkligen att du är märkvärdig eller något?” ”tror du att du är bättre än alla andra?”. Det är inte konstigt att jag hör dessa röster så fort jag vill göra en förändring i världen. Åh, men jag ska inte ge upp den här gången!

De där rösterna vill bara ta bort ditt hopp, din tro och kärlek. De rösterna vill bara att du ska vara nertryckt och känna dig värdelös och hjälplös. Om du vill göra en förändring, go for it! Var inte rädd att du ska bli övermodig. Det var meningen att du skulle leva i tro, hopp och kärlek och det är inte bara självförtroende utan det är en kraft.

 
Förresten, har ni sett att jag har bytt bloggdesign? Denna gång ville jag ha något enkelt. Behövde en ny start.
 
 
Vem är med mig?
förändra världen
25 kommentarer
Mischievous

Känner igen mig i mycket av det du skriver. Bra text!
Jag har varit i Malta i 2 år och 3 månader nu :)

Linnea

Wow, vilken bild <3

Jessica

Så fin!

Jaa, det är de verkligen!
Jag använder mig just nu utav Redkens extreme, älskar den :)

Emma Broberg

Så himla starkt inlägg, gillar verkligen designen!

Amanda CL

fin bild och fin design :)
jag vill också förändra och hjälpa andra att förstå att det blir bättre!

sv: verkligen! Är så skönt att de börjar avta :) de har förstört mitt liv i så många år!

AMANDA

Superbra inlägg!!

Linda

Gud vilken fin bild!

Gabriella

Såå fin design!!

Sara Ekman

Fint :)

Amanda Forsman

Såå fin!

Erika

Helt rätt inställning!

ellenlundis

Otroligt fint skrivet. :)
svar: Javisst gör jag det. Dina foton är så fina :)

JoJo

så himla fint skrivet och jag gillar bilden på dig :)

sv; jag tyckte att dom var fina och i helt godkänd kvalitet :) hur har helgen varit?

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Bloggdesignen blev väldigt bra och enkel! :)

Cajsa Lindahl

Ska vi säga fredag igen då? :)

Tuva Björnwall

så fin designen blev!!

Ida Lindborg ♡

Så fint! och vad bra skrivet!"

Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

Vilket fint inlägg!
Känner precis som dig när det gäller att visa medlidande

Heléna

Jag jobbar som boendestödjare inom psykiatrin och stöttar dagligen människor för att hjälpa dem att få ihop sin vardag på olika sätt. Jätteviktigt att finnas för människor med psykisk ohälsa <3 Kram

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Väldigt fint att läsa :). Gillar designen med :)

Anders

Bra sagt!

Svar: Bra du tyckte det!
Liene Svärd

Anita

Så vacker !

Linnea

Åh, hoppas att du också får en fin vecka <3

Matilda Berlin

Shit vad fin bloggen blev! Riktigt grymt =)

Mischievous

Haha visst är det, har alltid slut att sluta när jag spelar ngt roligt och vet att jag inte ska upp och jobba dagen efter :P