mytaste.se

Livet vänder en eller två gånger

Längtar tillbaka till detta då och då. Jag är så priviligerad att jag fick bo på detta ställe på landet på Gotland runt ett år. Precis när jag hade beslutat mig att stanna kvar där för resten av livet rycktes jag upp och landade i Stockholm för att gå en bibelskola.
 
Idag tänker jag på hur mycket bättre jag mår på insidan i jämförelse med två år sen. Jag bara TACK TACK TACK!
 
Men nu vill jag skriva om minnen. My life took a turn. När jag var tonåring hade jag så stora drömmar, så stora förväntningar på livet, en så stark tro på mig själv men när jag var 19 år besökte jag olika sjukvårdscentral för att ta reda på vad som var fel.
Jag började få höga ljud i öronen men jag visste att det kunde inte vara tinnitus. De där ljuden fick mig bli frånkopplad från omvärlden ibland. När man satt med klasskompisar till exempel, jag var inte med i diskussionerna utan jag koncentrerade mig på de där ljuden istället. En gång när jag var hemma fick jag tryck i örat, det var som att jag fick lock och ljudet i örat blev ännu starkare. Allt omkring mig började snurra. Blev yr. Jag fick ångest och panik. Förstod inte vad det där var för något. Jag visste inte heller om det skulle sluta, men efter en minut släppte det. Det här berättade jag inte för någon för jag tänkte att det skulle gå över av sig självt. Nästa gång hände det när min mamma var där. Hon tog mig till vårdcentralen en gång till (mitt eget hopp var redan ute). Där fick jag fylla i papper med olika frågor. Jag tänkte att jag är bara deprimerad eftersom frågorna handlade om ens psykiska mående. Sen började allt rulla på. Snart fick jag se bilder på min hjärna och att jag har tumörer (godartade). Jag kom hem och skakade av rädsla. Vad skulle hända? Skulle jag kunna göra nånting med mitt liv? Skulle jag slippa operationer? Därefter hoppade jag av från skolan och var sjukskriven i tre år. Det första året fick jag höra hela tiden att jag är sjuk. Sen var det en lång process innan jag skulle få börja göra nånting igen.
 
Idag har jag praktik på hunddagis och kommer snart få vara på ett annat ställe också. Det bästa är att JAG ORKAR OCH JAG ÄR PIGG. Plus att jag går på gymmet mycket och dansar. Känner mig minst 3 år yngre! Så allt kan bli bättre.
depression my story sjukdom
12 kommentarer
Tuva Björnwall

så fin bild!!

Tilda Barkselius

Gud vad härligt att du hittat tillbaka till livet, låter verkligen som du har det underbart nu!

N

Vilken härlig bild!!

Emma Broberg

Så härligt att läsa. <3

Anders

Underbart att höra!

Rosie

Hej!
Jag vart så glad att läsa din kommentar.. Får man ens känna sån glädje känner jag.. Men jag kände mig inte ensam för första ggn på väldigt länge! Hur har det varit för dig efter op`?
Jag blir galen.. Att veta dom ALDRIG kommer kunna operera gör mig mera frusterad.. Så strålningen står kvar som ett val.. Men man känner lite sig som att man ska vänta och avvakta med symptom.. lite lättare sagt än gjort..

Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

Jättefin bild och fint inlägg ❤️

ullie

låter jätte bra du är på rätt håll igen
va kul det låter me hunddagis
säger som föregående fin bild fint inlägg :D
kram o fin torsdag

Amanda

Gud va underbart att du är pigg och glad nu!

Leo

Fin bild! Jag älskar Gotland. :)

Jag måste förresten bara tipsa om ett sjukt billigt mobilabonnemanget.
Vimla fastpris för 65 kronor per månad.

10kr/mån rabatt för oss båda om du använder min länk.
https://vimla.se/?201611302353008365

Svar: Tack :) Gotland är fantastiskt.tack för tipsen men jag brukar bara köpa kontokort eftersom det blir billigast så för mig som inte använder mobilen för ofta.
Liene Svärd

Anita

Magisk bild.. !

Linda

Härligt inlägg!