mytaste.se

Hårupdate

I det här inlägget tänkte jag skriva om min hårrutin, då jag inte haft tillfälle att göra en video än. Just nu sparar jag ut håret och därför är det viktigt att ta hand om det extra mycket. På bilderna är mitt hår helt naturligt och vågit är det för att jag bruka ha fläta när jag är på praktiken och om jag ska ut. Så här långt är det just nu alltså. Kommer bli kul att se hur långt det kan bli på ett år.
 
1. Jag tvättar mitt hår med Björn Axens Prepair. Denna scahmpoo innehåller inga sulfater vilket är det bästa. Sen använder jag ett balsam från Davines. Jag applicerar schamppot bara i hårbotten eftersom det kommer ändå rinna ner längs topparna sen när man tvättar ur.
2. Jag tvättar håret 1-2 gånger i veckan. Slipper slita på håret.
3. Jag applicerar lite kokosolja i hårtopparna när dem är torra. Helst varje vecka.
4. Jag har alltid lös knut eller fläta när jag sover.
5. Jag använder ingen hårtork, inga spray eller hårmousse. Jag använder bara schampoo, balsam och kokosolja.
6. För att spara ut till långt hår kommer jag inte gå till frisören eftersom dem klipper va samma längd som jag har lyckats spara ut. Därför klipper jag själv av delade toppar med en sax som fungerar bra. Jag toppar håret (1-2 cm) var tredje månad ungefär.
 
På bilderna kan ni se att mina toppar är lite ojämna och ser slitna ut, men det är för att min sista klippning hos frisören blev inte bra. Mitt understa hår var glest efter en operation jag gjorde flera år sen och det syntes ännu mer efter att håret blev uppklippt. Men jag orkar inte bryr mig. Jag bryr mig mer om längden, någon som förstår vad jag menar?
få långt hår min hårrutin
2 kommentarer
anniepiie

Helt rätt att inte gå till frissan om du vill spara ut till långt. :) och att det är lite ojämt är det nog ingen som ser i vardagliga livet. :) Bra rutiner du har för att ta hand om håret. Jag måste köpa kokosolja och testa i mitt hår. :) SV: Jag brukar inte heller använda hårspray el. mousse men blev så sugen på och testa. hihi Kram

moa

vilket långt fint hår du har, <3
svar: sedan jag fick veta att min dotter är autistisk har det med tiden underlättat för både mig som förälder till henne och för henne. vi använder stödbilder och symboler för att förbereda och kommunicera med henne. kram