mytaste.se

Min kalender 2016/2017

Hej allihopa! (Vad den här frasen har blivit opoppis). Jag kan bara komma på att man ska göra något åt saken när man inte längre gillar läget. Idag är en ganska risig dag. Jag vaknade med en dålig dröm. Jag var negativ och tänkte på alla dåliga vanor jag haft senaste tiden. Då finns det en sak som har hjälpt mig rätt mycket. Det är bara en av sakerna. Det är att skriva och planera i min kalender. Där skriver jag ned det mesta jag gör. Jobb, hur ofta jag träffas med vänner, hur ofta jag tränar eller tar promenad, när jag har tvättid, ska städa eller äta lunch och middag och vilka tider. Det har hjälpt mig att hålla lite koll på så att saker inte blir för lite eller för mycket av. Då vet jag när jag ska hitta på något eller vila mer. Är ni också rutin, planerings och struktur människor?
 
Jag gillar när man kan planera och sånt. Jag har ju alltid velat vara noga med hur jag spenderar min tid. Dock har jag inte alltid haft en kalender då jag trodde att det inte riktigt var min grej att anteckna men det blev så mycket lättare. Den här kalender köpte jag på akademiska bokhandeln. Finns så många fina anteckningsblock och kalendrar där. Haha, nu låter det som att det här är ett sponsrat inlägg men jag lovar att det inte är det. Det här inlägget är bara för att tipsa ifall någon behöver hjälp att strukturera sin vardag.
anteckna kalender
12 kommentarer
ellenlundis

Jag är precis som du! Måste har rutiner för att må bra. :) De fungerar inte för mej, om man ska ses, och man ändras sig hela tiden.. :/ Att man planerar att träffas.. Man bokar in den dagen.. Fixar och donar.. sen så blir det inte av.. Och hux flux så ändras de igen.. Då blir jag bara sur.. z_z >-< Hänger du med hur jag menar? :3

Netti Starby

Vad smart av dig att göra så det det bör jag också göra :-D Kramis

NICOLE

Jag älskar att skriva i min kalender, planerar och strukturerar :) Samtidigt som jag är spontan gällande vissa grejer är det så skönt att ha en överblick :) SV: Ja visst är det :)

Amanda CL

vilken fin mugg!
jag är urdålig på att planera, men har börjat lite smått nu. Känner att jag verkligen måste få mer ordning och rutiner i mitt lvi nu!

sv: ska lägga upp foton :D
tack :)

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Skriva i kalender är verkligen så bra tycker jag! :)

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Jag skriver listor varje dag, som jag sedan bockar av. Det gillar jag, det blir som en befriande känsla :)

Veronica Pettersson

Det första jag såg i denna bild var linslocket, tror inte riktigt det är tanken... eller? I alla fall jag är ett planeringsfreak, men tycker även om spontanitet. :3

Sv: Jamen verkligen, tack för din kommentar!

Denise

Alltså min kalender är typ det dyrbaraste jag har! Haha! Skriver in allt där och fungerar inte som människa utan den. <3

Moa

Jag är
Verkligen en planerings struktur rutin kontrollbehovs människa😳 Jag blev ännu värre när jag fick veta att min dotter är autistisk. Kram finis

Tilda Barkselius

Jag älskar att ha alt nedskrivet i en kalender!

ddianasliv.blogg.se

Ett väldigt bra tips för sämre dagar! Jag är likadan. Blir glad av att planera och skulle knappt överleva utan min kalender. Helst vill jag skriva med olika fina färger också, för att muntra upp ännu mer... :)

JUNITJEJ

Jag behöver struktur, men jag är kass på att göra anteckningar!