mytaste.se

Mina nya böcker

Ni anar inte hur lycklig jag blev när jag fick hem mina nya böcker! Jag hade beställt dem redan innan jul, så jag fick vänta en hel månad. Så klart ville jag välja den billigaste frakten och då får man ha tålamod helt enkelt. I detta inlägg vill jag speciellt fokusera på "The journals of Rachel Joy Scott" där det finns utdrag från hennes dagbok om hennes innersta tankar, känslor och kamper. Jag gillar så ärliga texterna är. Det blir så klart personligt när man läser en annans dagbok. Kan tänka mig det är lika personligt att läsa vad Anne Frank skrev, dock har jag inte läst böcker om henne än utan jag har bara sett en film på en tyska lektion i skolan.
I morse kollade jag på "I'm not ashamed" vilket ni kan läsa om i detta inlägg. Kolla på filmen kan man under denna länk. Åh, jag verkligen tyckte slutet av filmen var sorglig.
biografi dagbok nya böcker
2 kommentarer
Zyllah

Jag har inte sett de där böckerna förut. Du får gärna berätta om de är värda att läsa när du är klar. <3

Jessica Högberg

Härligt med lite nytt att läsa!