mytaste.se

Vuxenpoäng

Alla vet att när man bor utan sina föräldrar och börjar handla mat själv är man vuxen. Nej men, det är i alla fall en liten del av vuxenlivet. För att vara så tydlig som möjligt för er måste jag säga att jag älskar att göra små saker som får mig att känna mig vuxen. Men ibland gör man misstag, som jag idag "varför gick jag in på två matbutiker på eftermiddan när det kryllar som mest med folk och köerna är som längst? varför??". När jag står inne redan på min andra butik och går runt med en påse nudlar i korgen ångrar jag mig, lägger tillbaka nudlarna och springer fort ut från affären "och varför varför var naturgodis det jag köpte inne på första butiken, skulle köpt kokosolja och nudlar istället? och nu hinner jag säkert inte laga middag ikväll... utan nudlarna".
Nu är jag i alla fall hemma och det första jag hittade på golvet på dörrmattan när jag kom hem var en bok från en vän som hon skrivit själv. "Varför var jag så envis att jag måste få mitt andra paket med böcker först? när dem inte ens fanns där, jag kunde ju ha läst denna istället". Men lycklig är jag, yey.
 
Att prioritera i livet tror jag är rätt viktigt. En kristen nörd som jag är måste jag också säga att jag tror att Jesus är med mig överallt. Även I dem minsta sakerna. Min dag var lång, och jag kunde ha gjort annorlunda. Jag var så fast i mina egna planer att jag insåg inte att Jesus försökte visa mig nånting. Jag kunde ha släppt vissa saker och åkt hem där en bok väntade på mig. När jag gick i bibelskolan berättade Eli om en gång när hon hade inte haft råd att betala för en ny mascara. Mascara var något hon inte kunde vara utan. Då hade en annan kvinna från kyrkan fått från Gud att hon måste köpa mascara och ge den till henne. Kvinnan tyckte det var konstigt att Gud sa något sådant "en mascara?" men det visade sig att det var alldeles rätt att hon skulle köpa en mascara. Likadant var det en gång när några från kyrkan fick befallning från Gud att köpa mat och fylla hennes kyl. Precis innan det hade hon bett för ett fullt kylskåp.
 
Jag hade tänkt skriva något helt annat ikväll men nu blev det så här. Hoppas ni gillade inlägget. Kan tänka mig att så många har inte hört något sådant innan. Förresten var min dag inte dålig. Vet ni, jag missade min tid på sjukhuset men min sjuksköterska sa jag får komma när jag vill och när jag kom till sjukhuset vilket jag tyckte var sent sa hon att bädden där jag brukar ligga hade någon annan tjuvbokat på min tid så det var nästan tur att jag kom senare idag! Snacka om flyt!
vardag vuxen
8 kommentarer
ellenlundis

Bra inlägg! :) Vad handlar boken om, som du läser?

Jag läser en bok som heter Livet efter dig. De finns en film om det. Älskar filmen! På engelska heter filmen "Me before you" Så då köpte jag boken vid december.

Zyllah

Jag är själv ungefär så oreligös som man bara kan vara, och jag brukar säga att det inte finns en religiös cell i min kropp. Däremot tycker jag det är jätte intressant att lära mig av, diskutera med och försöka förstå folk som är religiösa. Man kan få så mycket nya perspektiv på saker när man pratar med rätt människor eller läser rätt saker. <3

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Så spännande. Jag tror absolut man kan få tecken på saker ibland :)

Tilda Barkselius

Otroligt intressant att läsa!

Denise

Brukar också jaga vuxenpoäng.. :p

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Vilken spännande bok! :)

N

Bra inlägg :)

ajlimullersandvik.blogg.se

ibland har man verkligen turen på sin sida, även om vi tänker lite olika kring det.