mytaste.se

Jag hade min första dag på provanställningen

 
Min grannes hund när jag bodde på Gotland.

Ni vet såna samtal som lugnar ner alla era tankar och känslor? Ett sånt samtal hade jag med min kurator igår. Kanske bara för att jag behövde prata ut med någon och för att jag försökte vara närvarande i samtalet och ta till mig det hon sa. Jag sa i alla fall att jag vill inte ta medicinering. Igår mådde jag betydligt bättre än sist då jag fyllde i olika frågeformulär. Visst, jag fick skyhöga poäng (man ska få över 10 och jag hade över 10 både på ångest och depression) men vi kollade att igår skulle jag ha fyllt i helt annorlunda svar. Där ser man!

Jag har försökt tänka på min attityd. Livet kommer aldrig vara perfekt eller lätt, men det är vad du gör det till. Sen har jag försökt vara tacksam och se det som jag har och som är bra istället för det jag inte har och som inte är bra. Plus att jag har bett mycket flera dagar i rad. Min husförsamlingsledare sa att jag behöver skydd och att det kommer bli bättre när jag börjar och avslutar dagen med bön, och det har hjälpt. Utan disciplin kommer man inte långt. Utan vila kommer ingen orka. Man måste ha allt.

Eftersom det har varit en vecka med nya händelser som provanställning förstår ni nog att jag inte orkar besvara så många av era bloggkommentarer. Jag satsar istället på att skriva ett inlägg. Igår var min första dag av provanställningen på ett hunddagis. Min SIUS från arbetsförmedlingen följde med, och long story short, jag är så tacksam att hon gjorde det. Jag mådde inte alls bra på förra stället och att komma till den här nya miljön med helt andra personer var som plåster på såren typ. Jag förväntar mig inte mycket, nu har jag fått kött på benen och känner jag har inte mycket att förlora på att vara mig själv (vilket innebär också att jag kan va väldigt okoncentrerad på arbetsuppgifter och behöver fråga om igen vad någon sa till mig, och ställa frågor om arbetsuppgifter) och ge mer (va inte blyg i konversationer och lära känna dem andra). Den här gången är jag lite mer fokuserad på hur jag ska fungera tillsammans med kollegor istället för att bara fokusera på hundarna som om inget annat spelade någon roll. För jo det spelar roll hur man fungerar tillsammans med kollegor även om man jobbar med djur.

Har för övrigt varit fullt upp med att vara med i flera challenges på en fotosida senaste dagarna. Man ska samla poäng och uppnå olika nivåer, så får man högre inflytande. Man utvecklas som fotograf också. Det är så kul, att jag har suttit där som fastklistrad från dag ett. Jag får bara inte bli utbränd, haha. Sidan heter gurushots.com för er som undrar. Ha en fortsatt bra vecka!

hundar kurator provanställning
38 kommentarer
Bella

Hoppas att det här jobbet blir bra för dig, kram!

Julia Svensson

Såå söt!!

Netti Starby

Hoppas att du kommer att trivas med jobbet och många kramisar från mig! <3

NICOLE

Skönt att du har en så bra kurator och jag hoppas du kommer trivas bättre på det nya stället :)

The Queenie

Hoppas du kommer att trivas bra :D kram

Kattis

Du gör helt rätt i att fokusera på det du tycker om och härligt att du mår så mycket bättre nu än vid förra samtalet med kuratorn!😀

Henrik Olsson

Hoppas verkligen att allt går bra för dig! <3

Erika

Så rätt det du skriver med arbetet, hoppas det blir toppen här :)

Tuva Björnwall

Men gud så söt!!

JoJo

jag håller tummarna att du kommer trivas och att det här jobbet kommer bli bra för dig :)

sv; vad skönt att det känns så bra att bo hos din kompis :) förstår att det känns bra med en nybyggd lägenhet. det är ju alltid så fräscht :)

A M

Sötnöt! Gotland <3<3 Vad roligt, hoppas på allt för att du ska trivas på jobbet!
sv: Det håller jag faktiskt med dig om, men det är ju faktiskt gott att toppa med färska bär hihi :P
Kram

Natalia

Håller tummarna <3

Amanda Forsman

Åh vilken sötis!<3

Mirjam Therese

Vad fint att din SIUS följde med dig. Jag hoppas att det kommer att gå jättebra på det här stället, men det tror jag det kommer! Både hundar och människor som tycker om hundar (vilket jag tror man gör om man jobbar på hunddagis) brukar vara så himla fina :)

Tilda Barkselius

Åh vad härligt att du haft din första dag!

MALIN

Hoppas att du kommer att trivas bra på jobbet :) Kram

Natalia Richardson

Hoppas det kommer gå bra på nya jobbet,kram

Julia Persson

Va söt!

Julia Persson

Va söt!

ulllie

men då hoppas vi du kommer trivas bra här då lycka till o skönt det gick bra me kuratorn

J

Vad skönt med ett riktigt bra samtal!

Carro

Lycka till med nya jobbet! :)

elin

Sv: ja men visst är dom snygga!! åh hoppas du kommer trivas mer på det här jobbet och all lycka till det nya jobbet <3

Anita

Men så fin :D

MartinaOlsson

sv; men ellerhur, sammet är riktigt snyggt! :)

annelie

hoppas du kommer trivas :D

Photo by E M E R E L L A

Men vilken sötis!

Hoppas du kommer att trivas med jobbet :)

ellenlundis

Naww! Ur-söt vovve! Vad heter den? Vad är de för ras? Hur gammal är den? :)

svar: Nätverk för serieskapare. Jag är medlem på den gruppen. Har fått kontakt med vissa där. Tex mina serier/konst kommer att synas i en seriebok. Har köpt en seriebok av en nätkompis. Sen så ska min serie finnas i en tjock seriebok. 🐼🕊

Terese Flinth

Vad härligt du trivs så mkt bättre på det nya stället!!

sv: Tack snälla!!
Kramis

Terese Flint

sv: Ja supermums!!
Kramis

Petra

sv det får blir näst gång som jag klipper mig har fått byta medicin nu som jag ska testa ikväll

får hoppas det blir bättre framöver med mitt mående

Nicole

Får hoppas att du kommer trivas bra! :)

Denise

Åh när jag läser allt detta så vill jag bara ge dig en kram! <3

Jonna

aw vad söt! :)

Ida Lindborg ♡

du gör helt rätt, vilken sötis!

Pauline Hurtig

vad skönt att du trivs bättre, så fin bild!

madabouttea.se

Lycka till på nya jobbet! :)

Ellen Gräntz

Vilket fint inlägg. Häftigt att höra hur annorlunda det var hos kuratorn denna gång. Jag saknar att prata med min kurator och hoppas att jag får prata med en snart igen, jag behöver verkligen det.
sv: Håller med om att sociala medier ofta påverkar negativt. Mycket stress och press om att allt ska vara bra. Blir så kluven när det både gör mycket dåligt för mig samtidigt som jag tycker det är så himla himla roligt med blogg och Instagram osv.