mytaste.se

Det kommer bli okej

Tänkte göra ett inlägg med massa musik som beskriver mitt förra år. Förra året var jobbigt för mig. Livet var faktiskt bra men det hände bara en sak som gjorde så ont att jag klarade inte av nånting. Det är väldigt få som vet om det och jag undrar om någon ens vet hur smärtsamt det var. Även om jag berättade för andra sa jag aldrig vilken påverkan det gjorde. Jag berättade aldrig hur det kändes. Jag grät ofta som om någon nära hade dött. Ibland kan dem minsta sakerna göra mest ont, medan andra ser det inte som något alls. Ibland kommer det inte finnas någon som tycker synd om dig eller som visar medlidande på det sätt som du önskar. Det enda som bar mig igenom var min tillit till Gud att på något sätt kommer jag ta mig igenom ändå. Sakta började det bli bättre. Nu kan jag lämna det bakom mig och känna mig hel igen. Jag är inte klar än, men jag är på god väg och det är okej att det tar den tid det tar. Jag tror att om ni går igenom något jobbigt kommer ni också klara av det.
Ett tag var jag väldigt förvirrad. Det var inte som att jag frågade Gud varför det hände och varför just mig. Jag var mer förvirrad över att jag inte förstod vad hans vilja var och om jag hade missförstått hans plan och löften. Istället för att lösa saker på egen hand behövde jag överlämna dem till honom och sluta fixa till något som inte gick att fixa.
Samtidigt var jag väldigt rädd för hur det skulle gå om jag hoppades igen, tänk om jag skulle råka illa ut igen. Det var som att en del av mig ville fortsätta ligga ner på marken och blöda samtidigt som jag ville bryta upp med allt jag kände och gå vidare. 
Om någon kände med min smärta så var det Gud. Han tog all min smärta på korset så att jag kan gå vidare. Han kunde vända alla mina tårar i glädje. Han kunde förvandla allt till något gott. Faktiskt så blev jag starkare och smartare efter upplevelsen. Mycket hade jag sluppit om jag hade varit visare redan från början.
Det tog tid för mig att blicka uppåt. Smärtan ville dra mig ner om och om igen. Det är så lätt att förlora sig i dem små sakerna och sina känslor, men du är aldrig ensam där och det finns en väg ut.
life story
0 kommentarer