mytaste.se

Mitt favoritobjektiv för canon

Godmorgon läsare och besökare! Jag hoppas er vecka har börjat bra. Jag lovade ju göra ett inlägg där jag berättar om mitt favoritobjektiv för min kamera canon. Jag använder canon eos 550D. Jag äger bara två objektiv hittills. Den ena tar bilder på väldigt långt håll och den andra som även är min favorit fick jag i julklapp för två år sen tar istället bilder på väldigt nära håll. Objektivet är canon EF 50/1,8 ii. Även om man kan inte ta helkroppsbilder med den gillar jag den extremt mycket. Istället kan man ta fina närbilder där fotomotivet är skarpt och bakgrunden oskarp. Jag brukar faktikst fota allt möjligt med den. Bilderna i inlägget är tagna just med det objektivet så ni ser att man kan både fota djur, mat och till och med natur med den.
Det jag vill köpa härnäst är ett objektiv som är något mitt emellan dem som jag redan har, för jag behöver ha något man kan ta med sig utan att det blir för tungt och samtidigt kunna ta helkroppsbilder och landskap.
 
Vad tycker ni om bilderna? Katten är min kompis. Hon har egentligen en till katt men honom får ni se någon annan gång.
canon närbilder
29 kommentarer
starsinlife.blogg.se

Jättefina bilder! Har du AV-Läge el TV -Läge? ISO, slutstriden? Hade varit kul att veta.jag går en fotokurs nu Kram

Pauline Hurtig

så fin katt :)

Biggeros

Vilka fina bilder du tar med din kamera. Fina objekt med:)

elin

Sv: Hej men åh tack så mycket detsamma sötis!

Natalie Honkonen

Wow, bilderna ser perfekta ut!

annelie

fina katt bilder :D

Carolina Thoor

Roligt att läsa igenom! Härligt att ha ett obejtiv för både nära håll och på långt håll! :)

Sv; mycket möjligt. Inget jag kan säga emot faktiskt :)
Tack. Min helg var toppen! Hoppas din också var det :)

Veronica Möller

Vilken söt katt! :) Kram! ♡

Julia Persson

Så söt katt!

Days by Johanna

Så söt katt.

Ida Lindborg ♡

Vilken sötis!

Julia Svensson

Såå fina bilder!

Erika

Åh, gillade verkligen första bilden :)

NICOLE

Fina bilder! SV: Det var det verkligen :)

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Sååå bra objektiv och riktigt fina bilder! :)

Netti Starby

Bilderna blev verkligen jättefina! <3 Kramis

Therese

Jätte fina bilder :D

Mirre - Sweetwords

Jättefina bilder på söta missen och jag har också sådant obj till min Nikon tycker det är toppenbra

ullie

hej komis kisse så söt kisse älskare som jag är . så fin

Önskar en fin onsdag

Alma

Så otroligt fina bilder!! Söt katt dessutom :)
Ha en trevlig dag

MALIN

Kul att läsa :) Har ett likadant, och älskar det! Kram

Kattis

Jättefina bilder, 50 mm objektiv ger verkligen bra resultat!😀

A M

Åh det blev verkligen fina bilder! Söt!
sv: Det tycker jag verkligen att du ska köra på! Hihi ja du, dem måste du testa! :D
Kram

Anita

Så fin katt! :D

FeliciaO - Everyday / Fashion / Modeling

Vilka fina bilder:)

Sofia

Så fina bilder!!

Anna

Jättefina bilder! :)

Ellen Gräntz

Åh jisses, är nu fast besluten om att jag behöver en gul katt i mitt liv!

Terese%2520Flinth

Åh vilken söt mise! Jättefin bild speciellt den första!! Superfin!
Kramis