mytaste.se

Q&A

Hejsan! Tänkte besvara alla frågorna som jag fick på min frågestund. Tillsammans fick jag 22 frågor, så tack till alla som ville fråga mig något!

 

1. vad för mat tycker du om?

Italienskt, mexikanskt, thai, tapas eller pizza, kyckling går alltid bra.

 

2. favoritfilm?

The Notebook

 

3. favoritbok?

Jag har nog ingen favoritbok, istället har jag lätt för att fastna för olika citat. Den boken jag ändå läser är bibeln för den är mig väldigt kär.

 

4. kaffe eller te?

Kaffe

 

5. Vilka bloggar följer du dagligen?

Dem bloggarna jag gillar mest bloggar ej så ofta så jag kollar inte på någon blogg dagligen. Kollar mer på youtube faktiskt, Nikki Phillipi och Rebecca Hong.

 

6. Hur länge har du bloggat?

Sen 2006, alltså 11 år snart

 

7. Varför bloggar du?

För att nå ut till människor som mår dåligt. Det är mitt mål i alla fall.

 

8. Om du vann 5 miljoner idag, vad är det första du skulle köpa?

En lägenhet i Stockholm. En trea tror jag.

 

9. Vad för typ av bloggar gillar du och fastnar du för?

Jag fastnar mest för vackra bilder, helst ska bloggaren vara med, ute någonstans i en vacker miljö, men sen så måste bloggaren vara sådan som bryr sig om människor och skriva om viktiga saker. Som den här bloggen https://johannasmitz.com

 

10. Hur gammal var du när du hade din första kärlek?

Jag var 9 eller 10 år gammal. Allt jag vågade säga till honom var hej, haha. Jag tog det för seriöst.

 

11. Drömyrke?

Något yrke där man kan kombinera både foto, film, musik, och att jobba även som psykolog och inspiratör, någon slags föreläsare.

 

12. Har du någon favorit serie?

The OC men jag har alltid stört mig på så många partnerbyten och drama i serier. Kollade den mest för att jag gillade Ryan och Marissa men så fort dem inte var ett par ville jag inte kolla.

 

13. Om du vann en miljon på lotto vad skulle du göra då?

Skänka till olika välgörenheten eller göra projekt för att samla ännu mer pengar som man kan skicka till välgörenheter. Helst skulle man ju själv vilja hjälpa kvinnor inom sexhandeln och barn i fattigdom eller fattiga människor som vänder sig till droger, eller fattiga och missbrukade i allmänhet.

 

14. om du fick vara president en vecka vad gör du först?

Svårt val för jag vet inte vad som försiggår och vilka beslut som ska tas. Jag skulle göra något åt klasskillnaderna i världen tror jag ändå.

 

15. vad tycker du om ordet hen ?

På vilket sätt menade du? Ordet hen i samband med androgyn, typ? Jag tycker det är bara förvirrande när jag ser att en person som är en tjej men kallas för hen eller att en kille kallas det, för mig är det så uppenbart efter utseendet vad man har för kön. Sen om personen själv vet inte vad för kön man är förstår jag. Ordet hen överkonsumeras kan jag tycka.

 

16. din favorit årstid?

Sommar! däremot kan jag tycka det är vackert att ta foton på alla årstider för jag ser något vackert både med blommor, snö och höstlöv.

 

17. favorit citat?

Jo, har många sådana men en av dem låter så här, påminnelse om att livet är här och nu och att man bör leva oavsett omständigheterna, kan vara väldigt svårt, trust me.
"For a long time it had seemed to me that life was about to begin - real life. But there was always some obstacle in the way, something to be gotten through first, some unfinished business, time still to be served, a debt to be paid. Then life would begin. At last it dawned on me that these obstacles were my life." - Alfred D. Souza 

 

18. favorit affär?

Jag vet inte, shoppar inte mycket nu för tiden.

 

19. Vad för typ av bloggar fastnar du för?

Den frågan har jag besvarat redan.

 

20. Vad tycker du är det godaste att mumsa på framför en bra film?

Glass eller choklad.

 

21. Bästa tiden på året?

När det är som varmast och soligast eller hösten när det är dimma på morgonen - så vackert.

 

22. Vart går din drömresa?

Australien eller Kalifornien. Jag kan inte välja.

Q&A frågestund
9 kommentarer
Bella

Roligt att läsa!

Jessica Högberg

Fina frågor du har fått. Australien hade jag valt😉

Days by Johanna

Intressant och läsa :)

Natalia

Roligt att läsa :D

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Så kul att läsa mer om dig!! :)

annelie

trevligt o få läsa dina svar :D kram

sandra

kul att läsa :)

Karin

Åk inte till Californien haha x) Jag var i Los Angeles i höstas och vantrivdes något fruktansvärt :/

icaibloggen

Kul att läsa dina svar! :) Hoppas du har en toppen lördag! :)