mytaste.se

Känslor och tankar

Åh, jag har så många fantastiska bilder, som till exempel dessa som min mamma tog på mig en dag när jag stod bland (läs: bredvid ett) blommande träd, och som bilderna som jag tog på Moa Sjödin. Jag ska visa mer snart snart snart.
Nä, idag har varit en mindre positiv dag, tankemässigt så att säga. Har gått runt och tänkt på hur ensam man kan känna sig. Ni, vet, det bästa med vänner är att man kan vara helt genomskinlig och dela alla sina tankar och känslor. Ibland tänker jag efter och det finns ingen som jag är verkligen helt genomskinlig med, ingen jag vågar dela mina känslor och tankar med, och när jag skriver på datorn har jag alltid i baktankarna "men tänk om det jag skriver är eller lät fel?". Gick runt idag och tänkte att jag har ingenstans att gå - gick till konferensen som kyrkan håller i, men jag har gått dit alldeles för ofta med tankarna "jag har ingen och ingenting där, vill någon ha med mig att göra ens, varför fortsätter jag" fast jag har ju Jesus men jag har honom hemma också - typ. Sen så vet jag att dessa tankar är bara lögner och dem kommer för att isolera mig ännu mer. "När ska det ta slut, när kommer solen efter regnet?" tänker jag. Jag kommer dit och det visar sig vara rena motsatsen - kompisarna är där på en gång och oförväntade saker händer, jag vet att min bön blev hörd. Annars hade jag gått hem igen. Jag känner mig nästan otacksam och besviken på mig själv för att jag känner mig så sur. Men något saknas fortfarande - någon att sitta ner och prata med utan att det känns konstigt och att jag hör allt som sägs. Min hörsel irriterar mig och gör mig ledsen ibland. Äsch, det är bara en del av livet, alla dessa tankar och känslor som man får uppleva? Men det är bara fakta och det är sant, att jag ibland mår som jag gör. Jag önskar jag kunde säga att jag alltid mår prima (lika mycket på insidan), men det är inte så livet riktigt är. Det är vad vi gör utav det och hur väl vi kämpar och står kvar. Nej, nu ska jag gå sova, imorgon blir säkert en bra dag. Förvänta mer bilder!
ensamhet känslor vänner
4 kommentarer
ellenlundis

kram <3

Anders

Så vackra bilder!

Svar: Tack :)
Liene Svärd

Gabriella

Såå fina bilder!!

anniepie

Jag funderar också ofta men försöker tänka på att inte tänka så mkt om du förstår vad jag menar. :) Va roligt att du har varit i Danmark och Budapest. :) Kram