mytaste.se

Köttgryta med ugnsrostad broccoli

Godmorgon! Innan jag for iväg till hunddagiset tänkte jag dela ett recept snabbt. Det är en jättebra recept. Den tar tid att laga men så god! Till tillbehör kan man ha grönsaker. Jag valde göra ugnsbakade broccoli. Man delar upp broccolin på en plåt, har på 2 msk olja och salt. Man blandar broccolin i oljan så att den blir så där krispig när man haft den i ugnen på 175 grader. Tar ut när den är lite brynd. Himla gott och om ni inte testat måste ni!
 
Köttgryta:
400 g grytbitar
1 gul lök
2 paprikor
1 stor morot
1 buljontärning
vatten
matlagningsgrädde om så önskas
tomatsalsa
salt och svartpeppar
 
Tillagning:
1. Bryn grytbitarna i en kastrull på hög värme. Sen häll över lite vatten till att börja med.
2. Riv moroten och paprikan, hacka löken. Vrid ner värmen och häll i grönsakerna och löken. Häll över vatten så det precis täcker grytbitarna och grönsakerna.
3. Ha i biljong, kryddor och utvald tomatsalsa eller ketchup, något som ger mer smak.
4. Koka upp alltsammans i 1-2 timmar på medelvärme eller lägre. Beroende på köttets kvalitet och hur stora grytbitarna är. Ju längre man kokar desto mörare blir köttet, och grönsakerna blir till en såsliknande konsistens.
5. Smaka av och om det behövs mer kryddor, krydda på lite extra. Om önskas ha i matlagningsgrädde dem sista av tillagnings minuterna, det ger en gräddig konsistens.
 
Servera med ris och grönsaker! Mumsfillibaba!
grytbitar rostad broccoli
16 kommentarer
Natalia

Gud så gott :D

annelie

går de att göra på quornbitar?

Denise

Gott! :D

ullie

Det där me brockolin lät bra o gott

Hoppas ni haft en underbar dag kramar

Sara

Åh så gott!

Pauline Hurtig

kul med recepttips!

Emma Broberg

Ser så himla gott ut! Ska spara detta receptet <3

Jeanette

Vad gott det låter! :)

Felicia

muuums

Jessica

Jaa men precis, alla har såna dagar :)

Ida Lindborg ♡

så gott!

Rebecka

Åh vad gott!

Svar:
Det var hur mysigt som helst!

Kram

Heléna

Så gott det ser ut :D Kram <3

Linda

Såg gott ut :-)

Veronica Pettersson

Ååh maaaat :D

Sv: Jag har ett samarbete framöver, så det känns riktigt kul! Mitt mål har varit att personer tar kontakt med mig, men tänker fortfarande inte sluta kontakta företag om det är något som jag tycker är intressant. Men det är kul att jag blir kontaktad. :3 Ååh, det låter ju också spännande! Jamen, visst går det att både vara en YouTuber och bloggare. Vad skulle du vilja göra för videos?