mytaste.se

Good Good Father

Så på senaste tiden har ni kanske märkt att jag börjar skriva mer om den kristna tron och att jag har skrivit om skillnaden mellan vad som kommer från Gud och vad som inte gör det eftersom människor kan säga en hel del om Gud som inte stämmer. Jag har inte hela bilden själv men vill lära känna Gud mer och mer och jag har upptäckt att Han är godare och bättre än jag trodde. Jag har också skrivit om min omvändelse, för utan den skulle jag inte kunna lära känna Gud för det är genom Jesus som slöjas tas bort. Allt jag varit med om de senaste 3-4 åren har faktiskt gjort att jag vill bara tillbaka till början där det var jag och Gud, ansikte mot ansikte för att det var det dyrbaraste och det var där jag började lära känna Honom och fick alla uppenbarelser. Jag såg att Gud hade alltid funnits där. Man kan bli sårad och besviken på människor och kyrkan, man har den här bilden att alla ska ge dig bästa bilden av Gud men man måste ge Jesus en andra chans oavsett människor. En tjej från ledarskolan på sos hade en predikan där hon jämförde en banan med evangeliet. Om man äter bananen med skalet på kommer det inte smaka så gott, men om man äter bara innehållet kommer man ju se att det smakar sött och bra. Om Jesus är innehållet behöver vi inte ha skalet som är allt det runt som inte är sant om Gud.

Den här låten nedan förklarar allt typ. Älskar när en låttext kan betyda så mycket!

Oh, I've heard a thousand stories of what they think you're like
But I've heard the tender whisper of love in the dead of night
And you tell me that you're pleased
And that I'm never alone
Oh, and I've seen many searching for answers far and wide
But I know we're all searching
For answers only you provide
Cause you know just what we need
Before we say a word
You're a Good, Good Father
It's who you are
And I'm loved by you
It's who I am
 
Gud är en god fader att lära känna Gud kristen tro
15 kommentarer
jessy

Varsågod :)

miningalinn

Så härliga bilder!(:!

Johanna Utterberg

Vilka fina bilder! :)

ajlimullersandvik.blogg.se

fint att du har en sådan insikt om din tro :)

natalia

Så fint!

Amanda Forsman

Så fint!

Sara Ekman

Fint! :)

Ebba

så fint!

svar: tack så jättemycket :D KRAM

Flisan

sv: ja verkligen :)

jamen eller hur hehe :)
tack detsamma :)

Gabriella

Fina bilder!!

Josefine

Fina bilder!!

Camilla Cecilia

Flotte naturbilder <3
Har forresten konkurranse på bloggen min nå, innlegget ligger øverst på bloggen min om du er interessert :)

Hanna Sahlqvist

Men GUUD vilka vackra bilder till en vacker låt!!

Många kramar från Hanna <3
www.hannavic.se

tess

Vilka härliga bilder, och verkligen en fin låt! :D

Pauline Hurtig

så härliga bilder!