mytaste.se

Nackdelar och fördelar med blogg

...och så den sämsta bilden med det bästa ljuset (haha, typiskt)

Ikväll tänkte jag dela några nackdelar och fördelar med att blogga. Bara för skojs skull.
 

Nackdelar:

  1. Man kan bli stressad av att söka nya besökare
  2. Man kan få krav att bli större och bättre
  3. Alldeles för lätt att bli privat och skriva sånt man ångrar
  4. Jobbigt om man är perfektionist
  5. Man kan inte bestämma mycket över vem som ska eller inte läsa
  6. Om man är rädd för andras åsikter kan det bli svårt att sortera vad man ska skriva
  7. Svårt att uttrycka sin humor utan att någon missförstår
  8. ”Tänk om ingen bryr sig?”
 
Fördelar:
  1. Man har nånstans att skriva dagbok/bilddagbok
  2. Man har nånstans att skriva ned sina tankar om man har sådant behov
  3. Man kan vara sig själv eftersom det är just din blogg
  4. Man kan hjälpa andra med sina texter
  5. Man kan tipsa andra om saker
  6. Man kan lägga upp sin favoritmusik, filmer etc.
  7. Man kan få väldigt uppmuntrande kommentarer
  8. Få bättre självförtroende

 

Motsägelsefullt någon?

Kolla förra inlägget för tips för långt hår!

fördelar och nackdelar med blogg punkter roligt
16 kommentarer
N

bra lista! och fina bilder :)

Louise

Så kul att läsa!

Netti Starby

Jag håller med dig om både för och nackdelarna :-D Kramis

BLONDINA

Men tack :) ja jag med heheh fast gillar mitt vita också :) periodvis :) kramar

Alice

Håller med dig på många punkter! ^^

NICOLE

Jag tycker att fördelarna överväger mitt bloggande =) Kul att se att du skrivit igen :)

Amanda Forsman

Håller med om mycket :)

Jessica Högberg

Ha ha, sant på båda sidor!

Martina

Så sant, håller med på många av punkterna!! Tycker dock att fördelarna kompenserar rätt bra för nackdelarna :D

eva linah

håller med dig faktiskt! hah

Gabriella

Visst är det underbart att man kan vara sig själv!!

Tarn

Vilka bra punkter, håller med dig :)

Tove Arvidsson

Har dragit igång veckans blogg igen, vore kul om du ville delta 😃
Ha en fortsatt trevlig dag!

MATILDA

Håller med i det mesta! :)

Linnéa

Så himla bra inlägg - håller med till mycket :p

NICOLE

SV: Nä fast en del kanske har det som rutin även fast man inte gillar det, tänker jag.. Men då är det ju ingen vits med det :)
Visst är det fint :) Kul att du gillar det!