mytaste.se

No Sugar Challenge

I den här videon pratar jag lite om hur det har gått att hålla sig "utan socker" den första veckan. Jag märkte att det är inte så lätt att utsesluta socker helt. Blev bjuden på fika flera gånger under veckan och jag kunde inte säga nej. Därför begränsade jag denna utmaning till endast när jag är hemma och när jag kan välja själv om jag ska fika eller inte, alltså jag kan säga ja om någon bjuder mig. Det funkar faktiskt bra att vara nyttig hemma. Det var svårt första dagen dock - sockerabstinens, eftersom jag är inte van att gå en dag utan socker haha. Framöver kommer jag visa mer nyttig mat med grönt och frukt. Vill tipsa andra om hälsosam livsstil.
Vet inte än om youtube är något jag kommer satsa på, för som vanligt kräver det mycket tid och engagemang men om det kommer utveckla sig till något jag gillar, då kommer jag ta det därifrån. Likadant med foto, musik och föreläsningar. Jag har lite olika saker jag vill göra i mitt liv. Drömmen är ju att kunna kombinera alla mina intressen.
no sugar challenge
22 kommentarer
annelie

kul idé me utmaning

deninrekampen

Sv: Hmm minns inte hur många år sen jag fick den diagnosen, men runt 8 år sen kanske? Minns inte helt :)

Ja något inlägg men vet inte helt än hur det blir, återstår att se :) hihi

Hoppas du blivit frisk helt nu! :)

Jobbigt att vara helt utan socker kan jag verkligen tänka mig :O Sen är det ju socker i viss mat med, svårt att undvika helt!

Hoppas du har haft en bra lördag! :)

ullie

tror att det är som när man bantar håll dej inte utanför allt o inte med allt socker då är allt bara jobbigare o man klarar inte av det men det är himla duktigt att sluta ja skulle inte klara det he he

Ida

SÅ bra !

Moa

Bra tips :)

Linda

ibland handlar det inte om ett missförstånd utan bara människors känslor.

Kattis

Härligt att det funkar att äta nyttigt hemma i alla fall!:D

sv: Tackar så mycket!

Natalia

Så rolig ide :D

Henrik Olsson

Jag skulle helt klart behöva minska på sockret! :P

Therese

Det är svårt att undvika socker, jag klarar det väldigt dåligt, har provat många gånger..

Svar: Ja men det är jag också. Drygt är det. Men rutiner är ett måste för att min vardag ska fungera, kanske även struktur.. Tack :)

Tilda Barkselius

Låter som en himla bra grej faktiskt, det där att köra nolltolerans på socker hemma. För som du äger vill en ju ha möjligheten att fika med sina vänner!

Karin

Skulle verkligen behöva testa att dra ner på sockret. Känns inte som jag äter överdrivet mycket socker. Men just se faktiskt hur mycket jag äter. Det hade varit lärorikt. & se hur kroppen påverkas.

Carolina Thoor

Ja, det där är riktigt jobbigt då man försöker vara nyttig, men ingen annan av ens vänner eller liknande försöker det och man ska träffas på fika eller liknande. Haha, jätte jobbig situation ^^,

Sv; jo, det är inte enkelt och många frisörer nu för tiden tar så himla mycket i betalt. Men min tar under 300kr, så jag är sjukt nöjd över det!!

Gabriella

Så roligt!!

Ida Lindborg ♡

Vad kul, bra video!:D

Zyllah

Att vara utan socker är verkligen svårare än man tror nu för tiden. <3

Linda

Gud så nice!

starsinlife.blogg.se

Såå kul!

Felicia

kul med video! :D

Frida

Riktigt kul :)
ååh jag vet, det är så svårt, speciellt på jobbet för mig, ofgta folk som fyller årm, firara ngt, elelr jobbet som beställer massa cupcakes å grejer.. Så svårt att hålla sig undan socker men jag förösker jag med :) heja!

Rebecka

Roligt med video! Jag är ganska duktig på att hålla mig utan socker :)

Svar:
ÅH jag med! Tack fina du <3

Kram

Veronica Pettersson

Sv: Jag vill bli yrkesbloggare, det är vad jag strävar mot. Vill öka samarbeten med olika företag. Men just nu finns inte så mycket tid till bloggen eftersom jag pluggar samtidigt. Fast snart har jag tagit examen.