mytaste.se

Nyttigare frukost

Här är en variant hur man kan byta ut sin frukost mot något nyttigare. Det är ganska vanligt att man inte planerar alla sina mål och för vissa kan det vara just frukosten som blir minst planderad men frukost är faktiskt en viktig måltid för att både vakna upp och orka med förmiddan. Det är vanligt att man äter mackor eller flingor till frukost eller om man är som mig äter man både mackor och flingor vid samma tillfälle, men jag valde att byta ut halva min frukost mot färska frukt, bär och grönsaker. Det gör en stor skillnad, jag lovar! Ibland äter jag havregrynsgröt, speciellt om jag haft en sämre förra vecka med ohälsosam mat som gör mig bara trött. Havregrynsgröt brukar pigga upp och ge mig de fibrer jag behöver. Det enda man måste se till är att man har redan köpt frukt, bär och grönsaker i förväg så man har det alltid i kylskåpet.
 
På mackorna har jag riven ost. Ser kanske konstigt ut för er, därför nämner det. Värmde sedan mackorna i mikron, gott.
Brukar ni äta frukost?
nyttig frukost tips
18 kommentarer
Ida Lindborg ♡

gottgott!

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Så gott de såg ut. Är dålig på att äta frukost har svårt att äta direkt jag vaknar

Amanda CL

jag behöver frukost men har svårt att äta det, men äter gärna frukt till frukost

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Ser väldigt gott ut och nyttigt! :)

Henrik Olsson

Ja, nog är frukosten viktig allt!!

annelie

mumsigt :D

Pauline Hurtig

men sååå gott! :)

My Nordqvist

Gott :)

Emma Broberg

GUD vad gott det ser ut! Jag älskar frukost och framförallt med bär och sånt gott. <3

Helen

Mmm så gott! Äter alltid frukost!

Bella

Åh vad gott! Själv älskar jag frukostmat men har fruktansvärt dålig morgonaptit, den vill verkligen inte ge med sig

Angelica

Mumsigt!

JoJo

så mumsigt! :D

sv; härligt att du har haft en sån bra helg och att det har hänt mycket roligt.

vad gott det låter med broccoli/köttfärspaj :)​​

Petra

skulle vara kul med en frågestund så man får lära känna dig mera

Kaisa

Nyttigt & gott! :)

anniepiie

Men va gott. :D Jag äter frukost varje dag men inte mkt. Brukar bli en knäcka och en stor kopp te. :) kram

ddianasliv.blogg.se

Ser gott ut! Frukosten är nog min favoritstund (och mitt favoritmål) på hela dagen. Önskar att jag hade råd med mer frukt och bär, men brukar i alla fall fixa lite extra gott så ofta jag har möjlighet. :)

Rebecka

Vad gott!

Svar:
Visst är den!

Kram