mytaste.se

Fika i Riga

Jag har många fina minnen att dela med mig från både Budapest, Lettland och Estland resan. Jag tänkte dela det då och då på bloggen. Här hade jag och min mamma precis kommit till Riga och väntade på bussen till Smiltene där vi skulle träffa mormor. Det första vi gjorde var att köpa ett bakverk "medus kuka" som är typiskt lettiskt. Hur ska jag förklara vad det är? men har försökt baka det själv. Kakbottnarna bakar man på vetemjöl, honung och smör bland annat, så det smakar lite som karamell och honung. Emellan har man gräddfil blandat med socker eller med kondenserad mjölk. Kakan köpte vi inne på matbutik men sen satte vi oss på costa coffee. Det var omöjligt sätta sig nån annanstans, speciellt inte utomhus för det blåste så mycket.
Lettland medus kuka
16 kommentarer
MALIN

Vad gott det ser ut :) Kram

Julia Svensson

Åh vad gott!

elin

Mysigt med fika!<3

NICOLE

Ser gott och mysigt ut :) SV: kanske konstig sak att skylla på men vi säger så och går vidare =)

JUNITJEJ

Fikat ser gott ut!

Asylmamma

Åh vad mysigt det ser ut😍 Kul att göra en resa så där mor och dotter👍🏻

Carro

Åh så mysigt! :)

Tuva Björnwall

Åh mysigt!

Veronica Pettersson

Mysigt med fika!

Sv: Jag är 23, antar att det är olika beroende på vart man söker. Jag fick dock in foten av en kompis och sedan har det bara rullat på.

Bella

Åh vad gott!

Anna

Mysigt och så gott det ser ut! :)

JoJo

men åh vad mysigt! :D

sv; ja jättefina :)
åh skönt att det är bra med dig. hoppas att du trivs på din praktik. hur länge blir du där? :) med mig är det bara bra tack vännen <3​

Natalia

Så gott :D

Gabriella

Ser såå gott ut!!

anniepiie

Mums, låter gott med smak av karamell och honung. :D

Amanda

Så mysigt <3