mytaste.se

Playing with dog

Bilderna är tagna på mig och min släktings hund. Vi hade det kul i trädgården med att kasta boll. Han var den mest livfulla labrador jag träffat.
 
Ni vet den där moment när vi vet exakt vad ni ska skriva på bloggen när ni kommer hem, men plötsligt är det borta och man vet inte hur man ska uttrycka sig. Saken är den att jag längtade efter bloggen redan när jag var på väg till arbeträning på apoteket. Jag ville skriva. Men jag tänkte på att vara närvarande under dagen på apoteket, oavsett hur mycket jag vill stanna hemma och bara ha kul eller bara fundera på livet. För jag hade faktiskt fått ett ord från Gud i morse när jag bad med min mamma, att jag kan vara närvarande under min dag på apoteket, och fatta vilken skillnad det var när jag ansträngde mig! Jag brukar ofta vandra bort i mina egna tankar när jag är och arbetstränar, men idag försökte jag prata med kollegorna och hajja med, samt koncentrera mig på lagerarbetet så klart. Det blev den mest lyckade dagen hittills. Jag hade så kul! Jag kunde inte sluta skratta. 
Asså, den här låten och bruden! Förklarar exakt hur jag mår.
 
Förresten. Måndagar kommer bli mina lediga dagar från och med nu! Det är superskönt eftersom jag brukar vara som mest igång just under helgen och det blir påfrestande att åka till apoteket tre dagar i rad efter så händelsefulla dagar som lördag och söndag. Jag funderar på hur jag ska planera min tid så att jag hinner med allt jag vill. Jag har mer fritid än dem flesta men jag känner press fortfarande.
 
Det här inlägget skulle egentligen handla om att göra mer av det man älskar. Jag vet inte varför, men ofta väntar vi på att vi ska börja göra dem där sakerna. Jag vill sluta vänta, istället göra! Visst, ibland hinner man inte, som jag till exempel, jag åkte på 3-4 semestrar och varje gång jag hade kommit igång med antingen musiken eller fotograferingen var jag tvungen att avbryta och åka nånstans.
 
Jag vill börja spela in musik igen, och skriva låtar. Inspirationen har varit kass senaste åren. Jag brukade ju skriva flera låtar under en vecka. Jag vill börja ta betalt för fotograferingar. Jag ser massor av ställen som jag kunde ta porträttbilder på, men sen förändras årstiden och dem där naturfenomen försvinner. Det gäller att vara ett steg före naturen.
 
Det är bäst att sluta babbla och börja göra då. Känns så skönt att ha imorgon och fredag på mig! Nu ska jag göra det jag gillar. Sätta upp ett schema på väggen och följa typ, haha. Det krävs disciplin för att få nånting gjort. Blää, jag brukade vara mycket mer intressant för fler år sen när jag hade saker att visa som jag gjorde. Så det ska bli ändring på. Aja, jag ville bara skriva det här för att jag känner att jag måste blomma ut och få den där glädjen att synas för andra också.
hund labrador
8 kommentarer
Jessica

Härliga bilder!

Det var de också :)

MALIN

Älskar att leka med hundar! Det är så mysigt! Kram

Heléna

Härliga bilder och så bra att det gick så bra på apoteket :D Kram <3

ellenlundis

Vilken härligt inlägg 🌞☀️ Så kul att läsa. Fina bilder också 😀😆

Felicia

vilka härliga bilder :D

Veronica Pettersson

Så mysigt och härligt att leka med hundar :D

Sv: Yees, kontakter är verkligen a och o. Fast det går att komma fram själv också. :3 Hur har det gått?

snie.blogg.se

så mysigt o fin hund :)

Denise

Så härligt att få busa med hund <3