mytaste.se

Misty Edwards Testimony

Jag tror att Gud säger mig ”när ska du äntligen sluta bry dig så mycket om vad andra tycker och säger?” typ. För att leva det liv jag drömmer om, för att vara där med Gud där jag vill vara. Inget annat än att vara i hans perfekta vilja och tajmning. Följer jag Gud behöver jag inget annat. Är jag med Gud begär jag inget mer. Det är sån frihet. Men det är så klart inte alltid lätt. Man har den här falska bilden om att vara kristen gör livet lätt, men kristendomen handlar om att offra mycket för att sedan kolla bakåt och se att allt var värt det.

 

Här är en video som jag älskar. När jag blev frälst hade jag inte hittat en bra kyrka än, utan jag hittade istället två predikanter på youtube - Misty Edwards och Francis Chan. Deras vittnesbörd och undervisningar träffade mig rakt i hjärtat och jag kände igen mig själv.

Tyvärr är undertexten inte korrekt, men då kan man bara lyssna.
kristen vittnesbörd
0 kommentarer