mytaste.se

Resfeber och foto hysteria

Hej! Funderade på hur jag ska sammanfatta resan i en enda bild och rubrik. Om någon har inte kunnat få tag på mig beror det på att jag var internetlös under hela resan. Min mobil ville bara inte samarbeta med mig men det var nyttigt för jag är för beroende av sociala medier. Om folk har velat kontakta mig via sms är jag så ledsen. Istället kunde jag koncentrera mig mer på att umgås med min familj och släktingar.
 
Första dagen åkte jag och mamma till mormor i Smiltene i Lettland. Två dagar senare var vi hos släktingar i Sigulda som jag har bara sett på skype förut. Min familj har ju bott i Sverige sen jag var 8 år gammal. Dem var underbara människor och vi fick bra kontakt på en gång. Vi firade Lettisk midsommar tillsammans med grillning och brasa. Vi åkte också till Riga. I måndags åkte vi till Estland till Tallin och jag såg staden för första gången. Vi åt på fina restauranger och gick runt på gamla stan. Gamla stan i Tallin är den bäst bevarade medeltida gamla stad i världen. Den påminde lite om Visby. Igår åkte vi kryssning hem för det var så mycket billigare än ta enkelbiljett eller flyga.
 
Resan var bra men så skönt att vara hemma igen! Nästa vecka börjar något nytt eftersom jag ska börja praktiken på apoteket. Det blir nog bättre på sina sätt än hunddagiset eftersom där blev jag så sliten även om det var värt det. Fast det ännu bättre är att jag kan fortätta med min hemsida och planera framtiden. När man reser har man liksom inte tid att tänka på det som är viktigt även om det var viktigt träffa släktingar och vara med familjen men ni fattar.
 
Så klart får ni fler bilder sen, men det tar tid att välja ut och redigera samt fråga vilka man kan lägga upp.
resor
0 kommentarer