mytaste.se

Hur går det med mitt liv

Arbete

I veckan nämnde jag att jag blev kallad till en arbetsintervju. Det var på ett hunddagis igen. Jag hade redan gett upp men min SIUS fortsatte söka arbetsplatser åt mig. Det var den sämsta arbetsintervjun hittills. Dels för att jag var helt inställd på att inte få platsen och för att jag var trött den dagen. Förmodligen sa jag inte så mycket heller och verkade oengagerad. Men jag fick provanställning där från och med nästa vecka. Inom en månad kommer vi se om jag ska jobba där eller inte. Det ena hunddagiset ligger i Bromma (det är gott om fin natur där) och där jag var på intervju var Gullmarsplan.

 

Boende

Sedan förra veckan har jag bott hos en kompis från kyrkan. Jag har tvekat flera gånger om jag gjorde rätt val men den här förändringen har varit bra för mig. Jag vet inte om det är lägenheten som gör eller att folk i kyrkan ber för mig att jag mår mycket bättre och har även tagit tag i mina egna bönestunder. Mår prima på det sättet och bättre måste det bli. Jag fortsätter söka egen bostad, antingen en etta eller en större lägenhet jag kan dela med min mamma.

 

Det här måste vara små steg i rätt riktning mot det liv jag vill ha. Det finns inget perfekt liv men här är några punkter som ändå går lista upp. det mest personliga kanske jag behåller i mitt hjärta för mig själv ändå.

Drömyrke

Jag har funderat mycket kring vad jag vill försörja mig på. Varför måste man satsa på mindre än sina drömmar? Man kan alltid börja med ett vanligt arbete men det finns inga förhinder för att satsa på det man älskar allra mest. Hunddagis är bara en början. Det är inte sagt att jag kommer fortsätta där hela livet men med ett jobb kan jag så gott som få en bätre inkomst. Jag kommer även kolla vad för yrken det finns där man kan jobba med ungdomar. Drömmen är att försörja sig på fotografering, föreläsningar eller bloggen/youtube, något som är kreativt och inspirerar andra i alla fall. En dröm skulle också vara att åtgärda arbetslöshet hos ungdomar.

 

Drömbostad

Det måste inte vara stort och lyxigt, men det måste finnas svängrum för det kreativa och sen har jag förstått hur viktigt det är med mycket ljus i lägenheten. Som sagt söker jag en etta för mig eller större lägenhet tillsammans med min mamma, med 2 eller 3 rum. I framtiden kommer jag så klart vilja ha eget och i nybyggt område. Huvudsaken är i alla fall att jag kan göra fler videos. Vill göra så många olika, också videos där jag berättar mer om min kristna tro och hur jag fann Jesus.

Husdjur

Husdjur är så mysigt. En hund kanske skulle ta för mycket av ens uppmärksamhet, samtidigt finns det ju olika raser. Just nu är det jättemysigt med kompisen två katter här. Igår låg jag i soffan och hade en stund med katterna. Så bra när man behöver extra avkoppling.

 

När jag först blev kristen ville jag ha den livsstilen att jag ger bort allt till dem fattiga och behöver inget eget hus för jag ville ändå bara evangelisera på gatorna men man måste överleva på något sätt också. Därför var det först svårt för mig förstå att Gud vill ge mig fint boende och bra lön. Men som bibel säger ”för er Far (Gud) vet vad ni behöver innan ni ber honom om det.” Så ofta har det hänt att Gud ger mig saker utan att jag ens frågar efter dem. Så klart ber vi också, som vi har gjort i husförsamlingarna och jag märker av skillnaden - kanske inte i det yttre lika mycket som på insidan av mig.

djur och natur drömmar fotografi
16 kommentarer
ellenlundis

Att skaffa bostad och jobb är svårt just nu. Vet inte rikigt varför. Det var lättare att skaffa jobb när våra föräldrar var unga.. Jag fick turen att få ett bostad så snabbt, av en privat-ägare.. Eller vad man ska kalla det. :) Står nu kö i 2 lgh.



Så fick jag hjälp att få praktik på ett förskola. Trodde de skulle ta så långt tid. Tanken på att min kommun var så gnälliga, om man skulle jobba i stan (uppsala) De ville att man skulle jobba i hemorten.. Om man bor där. Om man vill ha jobb i Uppsala, så måste man flytta dit.. Så var de när jag gick på gymnasiet. Blev inte så glad över att jag inte fick jobba i stan då... Men tur att de ändrade sig, när jag slutade på folkhögskolan. :)


Jag håller tummarna för dej att du finner ett jobb på något sätt, även ett bostad. Fina foton du har tagit. Jag skulle vilja ha husdjur nån gång i framtiden.När jag flyttar till ett hus nära skogen. Så de djuren kan springa fritt och röra på sig ^U^

ellenlundis

sorry för ett sent svar på kommentaren : Jo precis! Jag var helt vild som barn. Var överallt. Hade så mycket energi. Haha! Om du träffade mej nu, och jag var ett barn. Skulle du tycka att jag var lite jobbig, men att jag va snäll. 😀😃

Prietha

Hoppas jobbet går bra!

Amanda CL

kul med hunddagiset :) Håller tummarna för att det blir bra <3

sv: hahah :P kan tänka mig det ;) va nära att jag inte tog det andra dock :P men hon som tog hålen var skicklig :)

Joline

Såå fin katt!❤️

freja lindsjö

så fina bilder ! Kul att du fick provanställning. Hoppas det löser sig med boendet :)

Fanny

åh intressant att läsa. Jag hoppas verkligen allt löser sig och blir bra!! <3

Nicole

Hoppas det löser sig! Så himla söt katt :D

Tilda Barkselius

Otroligt spännande att få läsa, hoppas allt löser sig!

SOFIA

Va kul med provanställningen, lycka till! :D

Jennifer

Håller tummarna för att du får jobbet och hittar en egen bostad snart :).

Tuva Björnwall

Vilka otroligt fina bilder!!

Netti Starby

Hoppas att du kommer att trivas på nya jobbet och att dina drömmar går i uppfyllelse! <3 Kramis

Anita

Underbara bilder! <3

ellenlundis

svar: Tack! Jag vet inte riktig vad jag ska skriva om. Förutom min vardag. Känns kul att skriva hur de är på praktiken. :) Men så har jag lite blogg-torka :P

Ina

Vilket bra inlägg!!!

Svar: Tack mamma :) <3
Liene Svärd