mytaste.se

Viktiga punkter i livet

In a world where everyone wear black or grey, I'll put on orange.

 

Gör det du älskar och följ dina drömmar. I början kan det känna som "yes, det här ska jag göra, och ingenting kommer kunna stoppa mig" men hur många är trofasta sina drömmar? Jag tror att alla drömmare möter jämförelse, modlöshet, trötthet eller något annat förhinder på vägen - något man inte räknar med. "98% of the people give up on their dreams without even trying to achieve them. Be In The 2%".
 
Var dig själv och var inte mer eller mindre. Det du gör i det lilla definierar ofta vem du är i det stora. Om du till exempel gillar färgen orange men tar på dig svart bara för att alla andra har på sig svart visar det rätt mycket om hur stark du är som person och hur mycket du vågar följa dina egna beslut och gå dina egna vägar. Om du har företag eller vill starta eget, gör den där unika iden även om du har gjort research och sätt vad som säljer mest.
 
Kompromissa aldrig dina värderingar och moral. Hur kan du annars finna likasinnade eller hitta hem? Det här är det viktigaste för mig. Jag har så ofta känt att jag behöver kompromissa med omvärlden till exempel min tro på Jesus, som att jag får inte ens nämna det för att det kan anses som anstötande. Dock är det inte ens politiskt korrekt. Vi har religionsfrihet. Vi har rätt att vara oss själva och i mitt fall är jag kristen.
 
Var vänlig och älska människor. Ofta kan vi bli sårade, bedragna och förlora tillit. Men våga vara den som sticker ut för att göra gott, förlåta och ge utan att förvänta dig något tillbaka. Vi alla är människor. Hur kan man inte älska någon annan när han eller hon har en dålig dag? Ibland behöver man själv också vänlighet när man minst förtjänar det. Överraska med rosor när någon ger dig spya i gåva, typ. Var vänlig även när människor tolkar det som något annat.
 
Även om du förlorar all publik har du inte förlorat dig själv, och jag lovar, det kommer aldrig vara meningslöst.
viktiga punkter värderingar
16 kommentarer
Natalie Honkonen

Wow, så himla fint skrivet och bra inlägg! Kramar bästa du

MartinaOlsson

sv; ja den är ju lite mer klassisk än dom andra, passar dom flesta :)

Petra Olsson

Så fint skrivet av dig , kramis

My Nordqvist

Så himla fint och bra!!

The Queenie

Jätte bra inlägg :D

Carolina Thoor

Viktiga punkter!

Sv; ja, det var det verkligen!
Tack ska du ha. Hittills har veckan startat bra. Hoppas du också haft en bra vecka hittills :)

Bella

Åh vilket bra inlägg!

Frida

Riktigt bra lista!
Och jag håller helt med. Jag är likadan, är väldigt duktig på att lyssna på andra och stötta dem, men håller oftast mina egna känslor och problem inom mig. Men när man väl hittar rätt person att prata med som man även känner sig trygg med så kan jag öppna upp mig mer. Min pojkvän lyckades efter en lång period att få mig att öppna upp mig mer och mer och idag kan jag prata med honom om precis allt. Och gråta ut om det är något som är jobbigt samtidigt som jag fortfarande kan känna mig bekväm med det.

Natalia

Sjukt bra lista :D

Emma Broberg

Himla viktiga saker. Du är klok!

Julia Persson

Så bra inlägg!! kram

elin

Sv: Åh så roligt att du tycker det , kramis :)

Julia Svensson

Såå bra skrivit!

ellenlundis

svar: Tack kära du! :)
Ja nu blir de roligare att vara ute. Hoppas att vårvädret håller sig.

ellenlundis

Jätte bra skrivet! :) Snart uppfyller jag min dröm. Som serietecknare. Det känns så i alle fall. Tack vare bön, tron, o respons från en serie-facebook grupp.

Pauline Hurtig

så bra och fint skrivet!