mytaste.se

Life's been good

Hej! Vad görs? Livet är rätt bra nu kan jag väl säga. Ser ut som att jag kommer få jobbet. Jag känner mig redan som en i teamet och det är riktigt roligt att lära sig gå med hundarna och alla arbetsuppgifter. Jag kan kolla tillbaka på mig själv och se vilken skillnad det har blivit, inte bara arbetsmässigt utan även karaktärmässigt. Det är som jag visste, det här jobbet just på det här stället skulle hjälpa mig med min osäkerhet. Om jag klarar av jobba med hundar, då klarar jag av vad som helst - lite så känns det som!

Är peppad på hur livet kommer se ut härnäst.
 
Har flyttat in i ny bostad nu, i en villa i ett villaområde och planerar stanna kvar här ett tag i alla fall. Slippa springa runt och byta, utan nu kan man relaxa och fokusera på annat som är viktigare - förhoppningsvis.
Nästa vecka kommer jag resa utomlands tillsammans med mina syskon och mamma. Ser fram emot det grymt mycket nu! Först ska jag till Danmark där min syster bor med hennes kille och sen ska vi tillsammans till Budapest. Har aldrig varit i dessa två länder innan. Ser fram emot att umgås med min familj lite extra, träffa syster igen och ta massa bilder på Dansk natur och staden Budapest. Det bör väl vara fint väder i Budapest, eller? Nu vill jag ha värme på riktigt.
 
Jag har börjat fortsätta skriva på en roman som jag började förra eller förrförra året. Vad säger ni om att jag ska bli författare? Hehe, skämt å sido. Det är som att man byter intressen beroende på var man bor. Så just nu är det mest skrivandet som gäller. Sen blir det väl också musiken. Vi har ett piano nere som står som man kan klinka på när man vill, åh, i mitt hjärta asså.
 
Här ovan bjussar jag på två bilder av mig som jag och mamma tog för ett par veckor sen. När vi vill och har tid att fota blir det alltid så muligt väder, men det är sverige det.
 
Förresten, vad jag tänkt på är att den där depressionen som jag nämnde för länge sen, eller i våras, är borta. Det är säkert bön som har hjälpt. Jesus har hjälpt mig så oerhört mycket. Jag vet seriöst inte vad jag skulle göra utan Jesus. You can't do life without God.
om mitt liv
1 kommentar
Anders

Goda nyheter över hela linjen.
Ser fram emot dina bilder från resan.